loading...
نداي توحيد
Se7en بازدید : 1811 نظرات (3)


44


با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی کاربران و بازیدکنندگان وبلاگ ندای توحید

از اینکه مدتی کار به روز رسانی صفحه وبلاگ به تاخیر افتاده است  از محضر شما خوبان پوزش می طلبم و امیدوارم مراتب عذر خواهی اینجانب را پذیرا باشید و ان شاءالله به زودی با دستانی پربار و مطالبی آموزنده تر در خدمت شما عزیزان خواهیم بود

از همراهی گرمتان صمیمانه قدردانیم

Se7en بازدید : 165 نظرات (0)



Image result for ‫توحید‬‎  


دين اسلام ديني است فراگير و همه جانبه كه در هر عصر و زماني صلاحيت رهبري و قيادت ملتها و جوامع مختلف را

 داراست. زيرا برنامه ريز آن ذاتيست مدبر و قادر كه بر همۀ احوال گذشته، حال و آيندۀ انسانيت آگاه است، پس او ذاتي‌است كه مي‌تواند بهترين برنامه حيات را براي همه قرون پي‌ريزي نمايد و قرآن كه كتاب اين دين آسمانيست با بياني شيوا و فصيح اين برنامه را براي انسانها بيان مي‌كند، خداي تعالي در كلام زيبايش مي‌فرمايند:  و ما ارسلنا من رسولٍ الا بلسان قومه. يعني ما در هر زمان پيامبران را فرستاده‌ايم تا با زبان مردم دين را براي آنها تبليغ نمايند.



Se7en بازدید : 209 نظرات (1)

سپاس وستایش مر ذاتیست را که بخاطر اعطای نعمات بی‌شمارش،نعمت دین،نعمت قرآن و از همه ‌مهم‌تر نعمت نبوت حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه واله و سلم) به ما منت نهاد.

خداوند منان با معبوث گردانیدن آن‌حضرت (صلی الله علیه واله و سلم) به دنیا طراوت ، تازه‌گی ،شور و صفایی جدید بخشیدند،آنحضرت‌ (صلی الله علیه واله و سلم)  با تولد پرفیض وبرکت خویش کنگره‌های کاخ کسری را منهدم و با خاک یکسان نمودوآتشکده‌های بزرگ پارس را خاموش و سرد کرد.بعثت آن‌حضرت (صلی الله علیه واله و سلم) هم چون تزریق خون گرمی برپیکر انسانیت بود که مؤمنان از این تزریق،جانی دوباره گرفتند و برخود می‌بالیدند که آن خورشیدتابان را در بین خودشان می‌دیدند،و عاشقانه به او عشق و محبتمی‌ورزیدند،حضرت‌محمد (صلی الله علیه واله و سلم)  ابر مرد تاریخ،که تا دنیا دنیاست هم چون او شخصی را در خود نخواهد دید،و هیچ مادری توان زاییدن چون او را ندارد.

Se7en بازدید : 283 نظرات (2)

 

از روزی که انسان زندگی روی زمین را آغاز نموده تا به امروز که به لحاظ ‌فکری،اجتماعی، فرهنگی،صنعت وتکنولوژی و به طور کلی از نظر پیشرفت‌های مادی به حدی بسیار خیره کننده و اعجاب‌انگیز پیش رفته است.حال سوال اینجاست که انسان از چه زمانی توانست خود را دریابد و به استعدادهای نهفته ذاتی خود پی‌ببرد و چگونه توانست مراحل زندگی خود را تا به اینجا برساند؟ وچه نظریه وایده‌هایی توانست انسان را ارضا نموده و گوهر او را به او بنمایاند.

Se7en بازدید : 178 نظرات (0)

 

شکی نیست دست‌یابی به قرب ومحبت خداوند متعال بدون اتباع پیامبراکرم صلی الله و آله وسلم و بدون تنفر و دوری از بدعات امر ناممکن است وخداوند متعال فقط با پیروان سنت نبوی صلی الله و آله وسلم محبت داشته و آنان را یاری می‌کند و کسانی را که در دین او بدعت بوجود می‌آورند را مورد نکوهش قرارداده و هرگز برآن‌ها رحم نخواهد کرده

Se7en بازدید : 206 نظرات (0)

                    

                      ارکان ایمان

مولف:محمدنعیم یاسین: مترجم رحیم‌بخش محتمشی

قطع: رقعی،تعداد صفحات:254 ص،ناشر:نشراحسان-تهران

شریعت اسلام از دوبخش تشکیل شده است بخش عقاید واعمال وپایه دیگرسخن اسلام عبارت است از عقیده وعمل،عقاید، اصل و ریشه دین است واعمال فرع دین به حساب می‌آیند.
Se7en بازدید : 619 نظرات (1)

 

اندلس که امروزه به ان اسپانیا و هسپانیا می گویند درجنوب غربی اروپاقراردارد.ازشمال بافرانسه وازغرب باپرتغال همسایه است ودرشرق وجنوب ان دریای مدیترانه که به ان بحرروم نیز اطلاق می شده است قراردارد.سواحل جنوبی اندلس دریای مدیترانه راتنگ کرده وان را به تنگه ای تبدیل کرده است ودر سمت غرب به اقیانوس اطلس متصل می شود.امروزه به این تنگه جبل الطارق می گویند.درجنوب تنگه جبل الطارق  قاره افریقا قراردارد که غربی ترین کشور ان مراکش(مغرب)است.

Se7en بازدید : 328 نظرات (0)

در طول تاریخ بشری،طبیعت انسانی گرایش به کمال داشته و دارد. زیبایی به عنوان مصداقی از کمال، مطلوب انسان است که می کوشد تا خود و محیط زیست و زندگی اش را زیبا نماید. یکی از علت های آبادانی و عمران زمین و تغییر و تصرف در آن که ماموریت الهی انسان نیز است، بهره مندی از زیبایی های آن و تبدیل زشتی ها به زیبایی هایی است که مطلوب و مناسب انسان است .

Se7en بازدید : 130 نظرات (0)

 

سپاس و ستایش بی نهایت خدایی را که اسلام را پدید آورد تا انسانها را از سفاهت و ظلالت، جهل و تاریکی به سوی نور هدایت سوق دهد. و از باتلاق و لجنزارهای جهان هستی بیرون کشد. اسلام سرلوحه تمام ادیان و بهترین و کامل ترین دین است .اسلام دین راستین و بهترین فرمان آسمانی است که بشر را به فکر درباره ی عظمت خداوند و آیات آفاقی و انفسی در پهنا ی خلقت کائنات و جهان آن سویی و این سویی تشویق می کند.

Se7en بازدید : 30878 نظرات (0)

الحمدلله و کفي و سلام علي عباده الذين اصطفي، امابعد: امروزه بسياري از مسلمانان از وضعيت اقتصادي و ارتزاق خويش شکايت مي کنند و حتي بعضي ها در کسب معاش و زندگي روزمره خويش چنان در مضيقه و تنگنا قرار گرفته اند که از خوف فقر و تنگدستي براي فرار از آن به کارهاي گوناگون روي آورده اند ولي بازهم با وجود آن همه تلاش و سعي نتوانسته اند زندگي اجتماعي و شخصي خويش را تأمين نمايند و به جاي زراندوزي و ثروت به هلاکت آن و به جاي پيشرفت به پسرفت و افت مالي شديدي مواجه گشته اند.

Se7en بازدید : 230 نظرات (2)


باز برگی دیگر باید ورق زد و درگردش روزگار باید چرخید،درعصر حاضر از هرطرف توطئه و دسیسه‌هایی علیه اسلام از سوی دشمنان صورت می‌گیرد ولی مسلمانان در خواب غفلت فرو رفته‌اند، دراین ایام نیاز به افرادی است که خود را همواره بسیج اسلام کنند و مردم را از این دسیسه‌های شوم آگاه سازند،یکی از این دسیسه‌های غرب علیه اسلام همان مادی‌گرایی،است که می‌خواهند با این روش،مسلمانان را از مسیر اسلام منحرف کنند.



Se7en بازدید : 222 نظرات (0)



قرآن کتاب همه انسان‌ها وکتاب دوران زندگی بشر است، وخداوند سبحان آن را مرشد و وسیله هدایت برای انسانیت قرار داده است.

چنان که می‌فرماید:( شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ 9[بقره/185]

«ماه رمضان که درآن قرآن برای هدایت مردم نزل شده است»

درجای دیگر می‌فرماید:ان هوالا ذکرللعالمین:نیست آن مگر آگاهی و بینش برای جهانیان
Se7en بازدید : 208 نظرات (0)

 

جهان درصنعت وتکنولوژی به اوج خود رسیده زندگی درتمام ابعاد روبه ترقی نهاده شده است اما آنچه خیلی کم از آن نامی به میان می‌آید و در زندگی‌مان رنگ باخته وتبدیل به نقطه کوری گشته است لحظات پس از مرگ قبر–وعالم برزخ است.

قبر محل وحشت،تنهایی وظلمت است که همه روزه انسان را این‌گونه خطاب می‌کند که ای انسان! روی زمین گناه انجام می‌دهی درحالی که درون من عذاب داده می‌شوی ای انسان روی زمین راه می‌روی و می‌خندی و از یاد برده‌ای که به زودی درون من به گریهو زاری در می‌آیی!

Se7en بازدید : 107 نظرات (0)

 

 

عجب صبری خدا دارد   اگر من جاي او بودم

همان لحظه اول كه اول ظلم را مي‌ديدم           از مخلوق بي‌وجدان

جهانرا با همه زيبايي و روشنايي                     بروي يكديگر ويرانه مي‌كردم

عجب صبري خدا دارد

اگر من جاي او بودم

كه در همساية صدها گرسنه               چند بزم گرم عيش و نوش ميديدم

نخستين نعرة مستانه را خاموش آندم                         برلب پيمانه ميكردم

Se7en بازدید : 250 نظرات (0)

 

بعد از خاموش شدن اصوات توحیدی سیدنا عیسی علیه السلام و حواریونش دیگر دنیا خالی از موحدین و نداهای توحیدی شده بود افرادی هم که خود را پیرو دین مسیح می دانستند نیز دین را وسیله ی امرار معاش قرار داده بودند و کتاب تورات را نیز دست خوش خواسته های خود قرار داده بودند از دین و آئین فقط نامی باقی مانده بود نه روحی برایش بود و نه کالبد سالمی. جهان را ظلم و ستم فرا گرفته بود و سایه های جهل و نادانی برعقل و دانایی انسان ها پرده افکنده بود.

از این روی، در این نوشتار سعی بر آن شده است تا پاره ای از این اوضاع و احوال مهیب را برای خوانندگان گرامی ترسیم نموده و نقش اسلام را در نجات بشریت عصر جاهلیت بیان نماییم.

Se7en بازدید : 132 نظرات (0)

«أذن للذین یقاتلون بأنهم ظلموا وإن الله علی نصرهم لقدیر»

لونظرت إلی العناوین التی تطلقها وسائل الأعلام المختلفة علی مایجری فی سوریا، لوجدتها أکبر مأساة القرن من حیث قتل الإبریاء و المواطنین و تشریدهم من دیارهم، و لمن نشاهد فی هذه الأعوام الثلاثة إلا العنف و القتل و الدمار و الحزن و الأسی التی ارتکبها رئیس النظام ضد شعبه، فقد صار الشعب ا لسوری کأیتام علی موائداللئام. أنهم یُذبَحون و یُحرَّقون و یَشرّدون و تُهدَم بیوتهم تُغتَصب نساءهم و ذلک الفاجر الغاشم دمّشر البلد بآلته العسکریة و دمّرالعقول بآلته الأعلامیة المسمومة و بناره مات و تهجّر ملایین.

Se7en بازدید : 127 نظرات (2)

 

توحيد اولين و اساسي‌ترين شرط رستگاري و رسيدن به كمال معنوي است، توحيد مهمترين موضوع مطرح شده در همه كتابهاي آسماني و مخصوصاً قرآن مجيد است. اگر دين را عبارت از اعتقاد، اخلاق و اعمال بدانيم بدون شك مهمترين بخش آن بخش اعتقاد است. و مهمترين بخش مسايل اعتقادي: اعتقاد به خداي يكتاست و تنها همين اعتقاد است كه انسان را به رضاي الهي و بهشت جاويد مي‌رساند. لهذا برای به پايه تكميل رساندن اين اعتقاد در هر زمان داعياني وجود داشت است تا مرم را از جاهليت محض و خود پرستي به توحيد و خدا پرستي دعوت دهند.

Se7en بازدید : 716 نظرات (0)

 

جهاني كه در آن بسر مي‌بريم بستر اتفاقات و حوادث تلخ و شيرين است. چه بسا اين اتفاقات اگرچه در ابتداي امر جزئي مي‌نموده‌اند اما باگذشت زمان، خشت اول بسياري از جريان‌ها و سرمنشأ جنبش‌هاي بزرگ قرار گرفته‌اند و به سيل‌هايي خروشان تبديل گشته‌اند كه افكار و انديشه‌هاي بي‌شماري، شكار امواج آن شده‌اند، قطعاً تمام اين حوادث سرنوشت ساز معلول، علت يا علت‌هايي بوده‌اند كه با اندك تأمل نمايان مي‌گردند (زيرا هر چيز را علتي بايد و هر مسببي را سببي) يكي از آن فاجعه‌هاي اسفبار نفوذ شرك در ميان پيروان اديان آسماني و توحيدي مي‌باشد، ادياني كه پيروان نخستين آن‌ها تنها در پيشگاه خداوند لا شريك پيشاني مي‌ساييدند.

Se7en بازدید : 164 نظرات (0)

 

سپاس و ستایش بر ذات توانا وقدرتمندی که برای اجرای احکام خویش و ایجاد عدالت و مساوات بین انسانها پیامبران را فرستاد و حضرت محمد مصطفی )صلی الله علیه وسلم) را به عنوان آخرین پیامبر و برترین انسانها برگزید، و برای او یارانی جان فدا، شجاع، قهرمان و ناموری انتخاب کرد که بر تمام جهان تسلط یافتند و جهان را دگرگون کردند و با شعار عملی «نحن قوم ابتعثنا الله لنخرج العباد من عبادة العباد الی عبادة الله الواحد القهار و من جور الأدیان الی عدل الاسلام و من ضیق الدنیا الی سعتها» وارد میادین رزم و بزم شده و پرچم اسلام را بر بام کاخ های ایران و روم که دو ابر قدرت زمان بودند به اهتزاز در آورده بی آنکه آنها تصور فروپاشی خویش را در سر داشته باشند.

Se7en بازدید : 158 نظرات (0)

 

الحمدلله وحده‌لاشریک‌له ولاندله والصلاةوالسلام علی من لانبی بعده و‌علی آله واصحابه الذین هم اوفوا عهده

ده شکل یک سوال

آِیا غیرازخداوندمتعال شخص دیگری می‌تواند انواع مشکلات را حل بکند؟یا فقط خداوند متعال،توانا به حل هرنوع مشکل است؛یعنی آیا مشکل‌گشا فقط اوست؟؟؟

یاخیر؟

درذهن هرانسان دانا، عاقل وبا شعور ممکن است این سوال مطرح شود که چه‌طور غیر از خداوند خالق وقادر،مخلوقی می‌تواند مشکل‌گشایی کند!؟ این سوال را در ده صورت و بند می‌توان مطرح کرد؟
Se7en بازدید : 153 نظرات (0)

شرک در زندگی فردی واجتماعی دارای مفاسد وضررهای فراوانی است،از آن جمله، تحقیر انسانیت است،شرک باعث اهانت به بزرگی ومنزلت انسانی می‌شود انسان که خدا او را در زمین جانشین خود قرارداده و بزرگش دانسته و همه اسماء را به وی یاد داده و آنچه درآسمان‌ها و زمین است برای او مسخر گردانیده و سرور وآقای طبیعتش کرده است ولی همین انسان نادانی کرده و بعضی پدیده‌های طبیعی را معبود قرارداده و عبات‌شان نموده و در برابرشان سجده می‌نمایند،درحالی که برهمگی آنها برتری دارد، شرک لانه‌ای است برای خرافات واباطیل چرا که اگرکسی غیر از خدا پدیدهای مثل ستاره یا جن یا اشباح یا ارواح را در طبیعت موثر بداند عقلش را مستعد برای قبول هر خرافات وتصدیق هردجالی نموده است،

Se7en بازدید : 137 نظرات (0)

 

بمب را قبل از انفجار خنثی‌کن...

همه ما درطول زندگی تجربه بسیار گسترده‌ای از واژه خشم داریم....چه خشمی که از سوی اطرافیان به ما تحمیل شده وچه خشمی که در وجود خودمان رشد کرده و به انفجار رسیده و اطرافیان ما را زخم زده...

"خشم" یکی از بیماری‌های رفتای است که مهار نکردنیا بی‌توجهی به آن می‌تواند، به قیمت زندگی انسان تمام شود.خشم یک حالت طبیعی است که می‌تواند برای هرکسی پیش بیاید، اما بی‌توجهی و یا مبتلا شدن دائمی به آن اصلاً اتفاق خوبی نیست.خشم راه‌های مهار زیادی دارد که به بعضی از آنها اشاره می‌کنیم و بد نیست،طلاب هم به این مسئله توجه کنند...

Se7en بازدید : 166 نظرات (0)

از آنجایی که خداوند متعال جهت تربیت انسان‌ها انبیاء علیهم‌السلام را مبعوث نموده دانسته می‌شود که مسئله تربیت و شخصیت سازی از اهمیت ویژه برخوردار است.

لذا والدین فرزندان،مربیان و معلمانشان،باید متوجه باشند که مسئولیت‌شان دراین خصوص خیلی سنگین وخطیر می‌باشد پس نباید در راستای تربیت وپرورش صحیح فرزندان از هیچ نوع کوشش و تلاشی فروگذار کنند، اما باید دانست تربیت زمانی نتیجه می‌دهد که با روش صحیح انجام گیرد و برای دانستن روش درست می‌بایست به سیره آن‌حضرت صلی الله و آله وسلم برگشته و آن را مورد مطالعه و بررسی قرار داد زیرا ایشان بزرگترین معلم بشریت به شمار می‌رود و مسلم است که صحیح‌ترین مراحل را در این مسیر آن‌حضرت صلی الله و آله وسلم طی نموده است.

Se7en بازدید : 150 نظرات (0)

يعني يگانه پرستي ودر جهت پرستش خدا يگانه شدن وتنها خداوند را مطاع بودن و فقط جهت او حركت كردن و او ورضاي او را هدف نهايي قرار دادن وبريدن از همه چيز وهمه كس غير او. تنها براي خدا قيام، ركوع، سجده نمودن وبراي رضاي او خدمت كردن ،بطوري كه براي خدا بودن وبراي او مردن ، چنان كه حضرت ابراهيم(عليه الصلاه والسلام) گفت: Xقُلْ إِنَّ صَلَاتِی وَنُسُكِی وَمَحْیای وَمَمَاتِی لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَZلَا شَرِیكَ لَهُ وَبِذَلِكَ أُمِرْتُ وَأَنَا أَوَّلُ الْمُسْلِمِینَW(انعام/ 164)  بگو همانا نمازم وعبادتم وزندگيم ومرگم از ان خداست كه پروردگار جهانيان است؛ او را شريكي را نيست و به اين فرمان داده شده ام ومن تسليم شدگان به حق هستم. توحيد ابراهيم، توحيد عملي اوست.

كلمه طيبه((لا اله الا الله)) بيش از هر چيز ناظر بر توحيد عملي است يعني جز خدا كسي شايسته پرستش نيست.

حضرت علي (رضي الله تعالي عنه) مي فرمايد: (ان قوما عبدوا الله رغبة قتلك عبادة التجار وان قوما عبدوا الله رهبة قتلك عبادة العبيد وان قوما عبدوا الله شكرا قتلك عبادة الاحرار)

Se7en بازدید : 152 نظرات (0)

دربیان اهمیت تربیت فرزندان همین قدر کافی است که محققشدن گوهر آدمی منوط به تربیت است.بشر تنها با تعلیم وتربیت آدم می‌شود و اگر درست تربیت شود انسانی فرشته‌خوی می‌گردد و اگر از تربیت درست بی‌بهره ماند نه تنها،استعدادهای او از بین می‌رود،بلکه احتمال دارد به درجه حیوانات نیز برسد. برای ایجاد یک نسل صالح و نیک در هرجامعه نیاز به برنامه‌ریزی برای تربیت فرزندان آن جامعه است، چرا که فرزندان، آینده‌سازان فردا به شمار می‌آیند ونسل آینده را تشکیل می‌دهند.

خشت اول گرنهد معمارکج*** تا ثریا می‌رود دیوارکج

برای اهمیت این موضوع همین بس که پیامبران الهی برای تربیت واصلاح جامعه بشری مبعوث گشته‌اند ،و از هیچ تلاش وکوششی دراین راه دریغ نورزیده‌اند،و پیامبر اکرم (صلی الله و آله و سلم)نیز هدف والای بعثت خود را چنین بر می‌شمارد.(بعثت لأتمم مکارم الأخلاق)،من برای به پایه‌ی تکمیل رساندن مکارم اخلاقی مبعوث گشته‌ام.

بی‌گمان،بهترین روش تربیت که مبتنی برشناخت حقیقت انسان و همه نیازهای روحی و روانی اوست، راه وحی است و قرآن کریم آیین خود را بهترین آیین تربیت برای کل بشر معرفی کرده و می‌فرماید:( إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یهْدِی لِلَّتِی هِی أَقْوَمُ وَیبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِیرًا) [إسراء-9] این قرآن، به راهی که استوارترین راه هاست، هدایت می‌کند.

Se7en بازدید : 108 نظرات (0)

 

حمد وسپاس مرخدای را که انسان را آفرید و آن را از دیگر مخلوقات بااعطای عقل و قوه‌ی تشخیص متمایز گردانید و انسان را خلیفه‌ی خویش در زمینی قرار داد تا به اوامر و نواهی الله‌تعالی جامه‌ی عمل بپوشاند و خویشتن وتمام جامعه‌ی بشری را به صراط مستقیم راهنمائی کند و بعد از پیمودن راه راست به رستگاری و فلاح ابدی دست یابد.

Se7en بازدید : 144 نظرات (0)

 

 

عبدالله بن عباس بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبدمناف مكني به ابوالعباس(1) و ملقب به حبرالامة، البحر و ترجمان القرآن(2) پسر عموي رسول(صلی الله و آله وسلم) و پسر خاله سيف الله خالد بن الوليد(رضی الله و عنه) مي‌باشد.(3)

Se7en بازدید : 126 نظرات (0)

 

حق تلخ است آن را برای مردم تلخ تر نکنید (مولانا عبدالعزیز رحمه الله)

هیچ وقت دین را بجای دنیا عوض نکنید  (شیخ الاسلام )

به نیت اصلاح خود دیگران را یادآوری کنیم  (مفتی قاسم)

عشق تعریف نمی شود زیرا کلمه ای است که در واژه نمی گنجد   (مولانا محبی)

در  مقابل ناملا یمات همدیگر را تحمل کنیدو با اخلاق نیک رفتار نمایید  (شیخ الاسلام)

شیطان از شیطنت کردن خسته نمی شود و رحمن از رحمت    (مولانا محبی)

Se7en بازدید : 179 نظرات (0)

                                                                                                      شعر                                                                                                                                                                             حمد

 

خدایی هست خالق کون ومکان                                                                                                                    

 رحمت پر برکتش شامل پیر و جوان

دائم و معبود اوست ، باقی و مو جود اوست                                                                                                                            رازق و مقصود اوست ،مرد هستی این بدان

غیر خدا هچکس عالم اسرار نیست                                                                                                                                   خواه نبی  و ولی یا  ملک آسمان

حاجت خود گر بری  بر در یزدا ن پاک

او بنماید روا حاجت تو بی گمان

چنگ به توحید زن تا که شوی مرد ره                                                                                                                                                                     مپرست جز خدا سوره اخلاص و  خوان

Se7en بازدید : 178 نظرات (1)

 

 

ü     مگر خداوند کفایت کننده بنده خویش نمی باشد.    (خداوند متعال)

ü     عبادت حق اختصاصی پروردگار جهانیان است    (رسول الله ص)

ü     در هر شرایطی باید توحید خالص را بیان کنم ،از کسی نهراسم و پیام الهی را برسانم ؛زیرا نفع و ضرر،عزت و ذلت ،موت و حیات فقط در دست خدا وند متعال است .     ( مولانا توحیدی رح )

ü      دین اسلام بر خلاف ادیان تحریف شده ،پیروان خویش را به یکتا پرستی ،خواندن و استهانت از خدای عز و جل تعلیم داده است.

      ( مولانا توحیدی رح )

Se7en بازدید : 180 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

يكي از فرستادگان پادشاه روم در شهر بغداد وارد شد و از خليفة وقت خواست تا دانشمندان مسلمان به سؤال هاي او پاسخ دهند خليفه فرمان داد تا عموم مردم و دانشمندان، در مسجد گرد آيند مسجد از جمعيت موج مي‌زد، شخصي رومي بر فراز منبر رفت و سه سؤال خود را بدين گونه مطرح كرد:

1ـ پيش از خدا چه كسي وجود داشته است؟

2ـ روي خدا به كدام جهت قرار دارد؟

3ـ خدا اكنون به چه كاري مشغول است؟

Se7en بازدید : 843 نظرات (0)

 

 

 

 

نام و نسب و ولادت:

 اسمش غلام الله خان و لقبش شيخ القرآن بود، وي در سال 1323 هـ ق، مطابق با 1905م. در روستاي «دريه» كه در «چهچه» بخش «اتك» قرار گرفته است، چشم به جهان گشود، پدرش ملك فيروز خان، فردي ثروتمند و سرشناس بود، مادر بزرگش او را غلام‌الله خان نام نهاد.

سلسله نسبش به محمد بن حنفيه بن سيدنا علي المرتضي(رض) مي‌رسد.

فراگیری علم:

 وي روخواني قرآن مجيد را پيش امام مسجد محله‌اش فرا گرفت و در دبستاني كه دو ميل از آن روستا فاصله داشت، ثبت‌نام نمود. بعد از گرفتن مدرك سیكل شوق فراگیری علوم ديني در دل او غلبه يافت. و در روستايي دور افتاده بنام «جحجه» پيش استاذ العلماء حضرت مولانا احمد دين رفته و به فراگيري علم مشغول شد و كتب فارسي و تمام كتب صرف و نحو تا كافيه و كتب ابتدايي فقه را به نحو احسن پيش اساتيد فرا گرفت.

Se7en بازدید : 121 نظرات (2)

 

 

 

 

سپاس خداي دو جهان را سزاست كه در كتاب با عظمت خود "قرآن" شيوة تربيت انسان را به عرصة بيان آورد و اصول هدايت، نيكي و اصلاح بشري را در احكام شرع مقدس اسلام آشكار كرد، اين کتاب را آورد که وسيله باشد تا انسان سرگردان را از تاريكي شرك و ناداني و گمراهي و هرج و مرج به وادي پرنور توحيد رهنمون شود.

خداي عزوجل در كلام استوار خويش حقيقت مذكور را اينچنين بيان مي دارد:

) قَدْ جَاءكُم مِّنَ اللّهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُّبِينٌ يَهْدِي بِهِ اللّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلاَمِ وَيُخْرِجُهُم مِّنِ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَيَهْدِيهِمْ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ ( (المائده: 16 ـ 15)

Se7en بازدید : 144 نظرات (1)

 

 

اگر هدف و انگیزه بعثت آخرین پیام آسمانی را به دقت مورد بحث و بررسی قراردهیم، یقینا خواهیم یافت که محور آن و محور تمام پیام های آسمانی توحید و یکتاپرستی می باشد؛ پس ارزش حقیقی انسان وقتی نمایان می گردد که پروردگارش را به عنوان محور خود قرار داده باشد.

« قل ان صلاتی و نسکی و محیای و مماتی لله رب العالمین» «بگو نماز، عبادت، زیستن، و مردن من از آن خداست که پروردگار جهانیان است»

از این رو حرکت انسان با حرکت جهان هستی هماهنگ می شود؛ زیرا جهان فرمانبردار دستورات الهی و در اختیار قدرت اوست.

Se7en بازدید : 502 نظرات (0)

 

 

 

مولانا عبدالرحمن محبّی یکی از شخصیت های علمی سرزمین بلوچستان

 می باشد. ایشان یکی از اساتید برجسته دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز هستند.روز دوشنبه مورخ 1/ 7/1392 شورای نویسندگان مجلۀ ندای توحید، بر آن شدند تا گفتگویی کوتاه با این استاد گرامی داشته باشند؛ به همین منظور بعد از نماز عصر به منزل  ایشان  رفته و سوالاتی در مورد چگونگی تبلیغ توحید و نیاز جامعه به آن  به شرح ذیل مطرح نمودند.

Se7en بازدید : 202 نظرات (0)

مادی گرایی و تضاد ان با توحید

هنگامي كه غرب از اوضاع نابسامان ديني رنج مي‌برد و در حال سقوط بود، زمينة مادي‌گرايي فراهم شد و فرانسه نخستين كشوري بود كه در آن، انديشه‌هاي مادي‌گري شكل گرفت. پيدايش و فراگيري تفكر مادي‌گراي، پذيرش و پايبندي به مباني و ديدگاهاي ماده باوراني از قبيل الحاد، كفر، كناز زدن دين از عرصه‌هاي زندگي و نيز دشمني با دين و كينه ورزي با دين‌داران پديدة دور از ذهن و عجيب نبود، نصراني‌هاي عرب مقيم در سرزمين‌هاي اسلامي اثر گذاري و نقش زيادي در انتقال انديشه‌‌هاي ماده باورانه به بلاد اسلامي و نيز انتشار و گسترش آن در ميان مسلمانان از طريق ابزار رسانه‌اي گوناگون داشته‌اند، همچنين دسته‌ها و گروه‌هاي علمي از جمله دانش‌جويان مسلمان متأثر از انديشة غرب نقش زيادي در انتقال مادي گرايي و جلوه‌هاي انديشة ماده باورانه به سرزمين‌هاي اسلامي داشته‌اند.

Se7en بازدید : 134 نظرات (0)

فلسفه حج

 

در جدول عبادات اسلامی مفاهیم وعناوینی تعبیه شده که      دارای ابعاد مختلفی است و حج  نیزدر زمرۀ مهمترین و اساسی ترین عبادات می باشد که مجموعه ای  از  معارف الهی  و از فرائض نخستین شریعت الهی می باشد.

مسلمانان مشتاق  نیز هر ساله به پیروی از حضرت ابراهیم (ع)و پیامبران الهی دعوت پروردگار خویش را لبیک گفته وبه سوی پایگاه توحید می شتابند تا کعبه مقدس را طواف نموده و تسلیم و خضوع  وعشق خود را به پروردگار بزرگ اعلام نمایند.

Se7en بازدید : 151 نظرات (0)

توحيد و عقلانيت معاصر


دين اسلام ديني است فراگير و همه جانبه كه در هر عصر و زماني صلاحيت رهبري و قيادت ملتها و جوامع مختلف را داراست. زيرا برنامه ريز آن ذاتيست مدبر و قادر كه بر همۀ احوال گذشته، حال و آيندۀ انسانيت آگاه است، پس او ذاتي‌است كه مي‌تواند بهترين برنامه حيات را براي همه قرون پي‌ريزي نمايد و قرآن كه كتاب اين دين آسمانيست با بياني شيوا و فصيح اين برنامه را براي انسانها بيان مي‌كند، خداي تعالي در كلام زيبايش مي‌فرمايند: ( و ما ارسلنا من رسولٍ الا بلسان قومه ) [ابراهیم/4] يعني ما در هر زمان پيامبران را فرستاده‌ايم تا با زبان مردم دين را براي آنها تبليغ نمايند.

Se7en بازدید : 144 نظرات (0)

 

حضرت عثمان

 

هوا گرم است و از شدت تابش خورشيد پوست مي‌شكافد، اما با وجود اين مسلمانان پس از پيروزي چشم گير در غزوه بدر شاد و خوشحال به مدينه بر مي‌گردندو فرياد تكبير سر مي‌دهند. اما انكار در چهره پيامبر(ص) نوعي افسردگي و اضطراب ديده مي‌شود.

راستي چرا عثمان با ما نيامد

دختر پيامبر(ص) رقيه هنگام رفتن در بستر بيماري بود پيامبر(ص) به عثمان اجازه آمدن نداد.

Se7en بازدید : 280 نظرات (0)

 

توسل و وسيله ديدگاه اهل سنت والجماعه

 

 

 

ادامه بخش سوم

 

(3) در روایت سوم حضرت عثمان‌بن حنیف(رض) می‌آید: «أن رجلاً ضریر البصر أتی النّبی(ص) فقال ادع الله أن یعافنی ... اللّهم إنّی أسئلک و أتوجه إلیک بنبیّک(ص)نبی‌الرحمة ... .»[1]

امام حاکم این‌ حدیث را صحیح علی‌الشرط الشیخین می‌داند. واقعات ذکر شده در این روایات مربوط به زمان حیات مبارکة نبی‌اکرم(ص) هستند.

امّا امام بیهقی و طبرانی(رح) در معجم کبیر روایت مذکور را چنین نقل فرموده است که شخصی خدمت حضرت عثمان‌بن عباس(رض) رفت و آمد می‌کرد، ولی ایشان به او توجه زیادی نمی‌کرد، سرانجام آن شخص به ملاقات حضرت عثمان‌بن حنیف(رض) رفت و وضعیت خود را با او در میان گذاشت؛ ازاین‌رو، حضرت عثمان‌بن حنیف(رض) به او دعای مذکور را آموخت که رسول‌الله(ص) آن‌را به نابینایی آموخته بود. در این دعا رسول‌الله(ص)مخاطب قرار داده شده و مورد وسیله قرار گرفته‌ است، در صورتی‌که این واقعه مربوط به زمان بعد از وفات نبی‌اکرم(ص) است.

 



[1] . امام حاکم، المستدرک: 1/519، کتاب الدعاء. همچنین در صفحة 526 بر این حدیث متابعات نقل کرده است. نیز در مسند امام احمد:4/128 منقول است.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
موحد چو در پای ریزی زرش چو شمشیر هندی نهی به سرش امید و هراسش نباشد زکس برین است بنیاد توحید و بس؛ وبلاگ ندای توحید در نظر دارد توحید خدای کریم رابا همه ابعاد آن به همگان معرفی نماید وبادلایل عقلی ونقلی قرآن و حدیث شبهات وبدعات را تاحدامکان رد نموده وفقط توحیدخالص را ثابت نماید و هدف آن فقط تبلیغ کلمه توحید می باشد؛ امیدمان فقط رضای خدا وقبولیت بارگاه احدی است. همچنین شما خوانندگان گرامی می توانید سوالاتتان را پیرامون توحید ومسایل اعتقادی با شورای نویسندگان این وبلاگ درمیان گذاشته ومنتظر جواب های آنها باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    میزان رضایتمندی شماکاربران محترم ازسایت ندای توحید.؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 238
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 211
  • بازدید ماه : 1,201
  • بازدید سال : 22,109
  • بازدید کلی : 185,778
  • حديث هفته

    «کفی بالمرء کذبا ان یحدث بکل ما سمع»  

    ترجمه:رسول اکرم صلی الله  علیه وسلم می فرمایند: برای دروغگو شمردن شخص همین اندازه کافی، که هر چیز را که میشنود را بازگو کند.