loading...
نداي توحيد
Se7en بازدید : 245 نظرات (0)

واژه مهر است و بخشش اي نديم ذكر بسم الله الرحمن الرحيم

مر ستايش از خداوند است بس     كردگار عالمين دادرَس

پادشاه و مالك روز جزاء است     اين حقيقت و اين فضيلت از خدا است

قرآن يگانه كتابي است كه از بدو نزول تاكنون و براي هميشه سلامت و اصالت خويش را حفظ كرده و خواهد كرد

قرآن اعجازي است كه خيره‌سرترين دشمنان و سخنورترين اميران بلاغت و بيان را در برابر خويش به خموشي كشانده و در تصور رقابت باخود شمشير هر زبان‌آوري را كندتر از كند ساخته است.

بدين‌سان قرآن بر فراز تنها قلّه رفيع سخن ايستاده و هر سخن بلندي را برابر خويش كوتاه و هر تلاشي را براي رسيدن به اين فرار ناتوان ساخته است.

«حروف مقطعه»

يكي از اعجاز قرآن حروف مقطعات هستند كه در اول 29 سوره از قرآن آمده‌اند. در مورد معني و مفهوم درست حروف مقطعات، نظر قطعي آن است كه «والله اعلم بمراده»

«اعجاز عددي حروف مقطعات»

حروف مقطعات در همه تقسيم‌بنديهاي كه علماي لغت در مورد حروف الفباي عربي به عمل آورده‌اند نيمي از هر يك ازطرفهاي تقسيم را به خود اختصاص داده‌اند.

«در تقسيم صفات حروف»

از 10 حروف مهموله نيمي حروف مقطعه‌اند.

از 18 حروف مهجوره 9 حروف مقطعه هستند.

از 8 حرف شدت 4 تا مقطعه هستند.

از ميان 20 حرف توسط و رخوت 10 تايشان حروف مقطعه‌اند.

از چهار حرف اطباق 2 حرف مقطعه مي‌باشند.

از 24 حرف انفتاج 12 حرف مقطعه هستند.

از6 حرف مذفقه 3 حرف مقطعه‌اند.

و از حروف اصمات نيمي مقطعه هستند.

بجز صفت استعلا و استغال كه حروفشان فرداند.

بطور كلي از 28 حرف زبان عربي 14 حروف مقطعه‌اند.

كه مجموعشان را مي‌توان در اين جمله پرمعني بياد سپرد. صَحّ طريقك مع السنّه اين حقيقت كه اين حرق نيمي از هر يك از اقسام متفاوت حروف را شامل مي‌گردند. خود دليلي واضح و روشن ازدلايل اعجاز قرآن است. از اين‌رو كه امكان ندارد چنين ترتيبي ازناحيه غير خداوند (عزوجل) واقع شود.

به راستي كه جز خداي واحد و لاشريك كسي نمي‌تواند پديد آورنده چنين ترتیب باشد.

«حروف مقطعات و ذكر نام قرآن»

نكته مهم و قابل توجه ديگري كه در حروف مقطعه ديده مي‌شود، اين است كه در اغلب موارد پس از ذكر اين حروف از (قرآن)، (كتاب) يا (تنزيل الكتاب) ياد شده. مانند الم ذالك الكتاب ـ المص كتاب انزل اليك ـ يس والقرآن الحيكم ـ ص والقرآن ذي الذكر ـ ق والقرآن المجيد ـ حم تنزيل الكتاب.

علامه فخر رازي فلسفه آغاز سوره‌هايي با حروف مقطعه كه مشتمل بر ذكر قرآن، تنزيل يا كتاب هستند را نشان از عظمت قرآن وامري گران‌سنگ مي‌داند. و از اين رو حروف مقطعه‌ي آغاز سوره‌ها را ادات تنبيه شمرده است.

برخلاف انديشه باطل منكران و معاندان كه قرآن را ساخته و پرداخته بشر مي‌دانند. خداوند بدين شیوه يادآور مي‌شوند كه اگر قرآن ساخته بشر است!! پس شما نيز با حروف عربي كه در اختيار داريد، سوره‌اي يا حداقل يك آيه‌ي كوچكي مثل قرآن بياوريد؟؟ حال كه با وجود همه ادعاهاي بزرگ فصاحت و بلاغت علمي كه دم از آن مي‌زديد معلوم گشت از درك يك آیه هم ناتوانيد شما توانايي آوردن آيه‌اي مثل قرآن را نداريد. بلكه معني و مفهوم يك حرف (از حروف مقطعات) را هم نمي‌دانيد. پس از انكار قرآن دست برداريد. از عذاب الهي بترسيد و به خداوند ايمان آوريد و تا رستگار شويد.

كتابي پر زاعجاز است قرآن                     پر از رمز و پر از راز است قرآن

اگر درها بسويت بسته گشتند                    چو راهي سوي تو باز است قرآن

برچسب ها حروف،مقطعات ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
موحد چو در پای ریزی زرش چو شمشیر هندی نهی به سرش امید و هراسش نباشد زکس برین است بنیاد توحید و بس؛ وبلاگ ندای توحید در نظر دارد توحید خدای کریم رابا همه ابعاد آن به همگان معرفی نماید وبادلایل عقلی ونقلی قرآن و حدیث شبهات وبدعات را تاحدامکان رد نموده وفقط توحیدخالص را ثابت نماید و هدف آن فقط تبلیغ کلمه توحید می باشد؛ امیدمان فقط رضای خدا وقبولیت بارگاه احدی است. همچنین شما خوانندگان گرامی می توانید سوالاتتان را پیرامون توحید ومسایل اعتقادی با شورای نویسندگان این وبلاگ درمیان گذاشته ومنتظر جواب های آنها باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    میزان رضایتمندی شماکاربران محترم ازسایت ندای توحید.؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 238
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 184
  • بازدید ماه : 1,174
  • بازدید سال : 22,082
  • بازدید کلی : 185,751
  • حديث هفته

    «کفی بالمرء کذبا ان یحدث بکل ما سمع»  

    ترجمه:رسول اکرم صلی الله  علیه وسلم می فرمایند: برای دروغگو شمردن شخص همین اندازه کافی، که هر چیز را که میشنود را بازگو کند.