loading...
نداي توحيد
Se7en بازدید : 116 نظرات (0)


بلوچ ازاقوام مسلمان ودیرین آسیایی ودرقاموس تاریخ اسمی آشنا و چهره‌ای شناخته شده است ازنظرمنشاء، قومی طبق معیارهای نژاد شناسی،علمای شرق«سامی»وطبق ملاک‌های موضوعی دانشمندان غربی از نژاد اصیل آریایی است مردم بلوچ به یکی از لهجه‌های مختلف،زبان مستقل«بلوچی»تکلم می‌کنند،بسیاری از سرداران و رزمندگان بلوچ در زمان خلافت حضرت عمر (رضی الله عنه) باحمله‌ی عرب‌ها به ایران مسلمان شدند و در همان زمان شهرهای زیادی درمکران زیرنگین اسلام درآمد تااواخر خلافت عثمان (رضی الله عنه) تمام سرزمین بلوچستان توسط مجاهدین اسلام تصرف شد ومتعاقب آن«بلوچ»ها نیز جملگی به اسلام گرودیدند.



Se7en بازدید : 250 نظرات (0)

 

بعد از خاموش شدن اصوات توحیدی سیدنا عیسی علیه السلام و حواریونش دیگر دنیا خالی از موحدین و نداهای توحیدی شده بود افرادی هم که خود را پیرو دین مسیح می دانستند نیز دین را وسیله ی امرار معاش قرار داده بودند و کتاب تورات را نیز دست خوش خواسته های خود قرار داده بودند از دین و آئین فقط نامی باقی مانده بود نه روحی برایش بود و نه کالبد سالمی. جهان را ظلم و ستم فرا گرفته بود و سایه های جهل و نادانی برعقل و دانایی انسان ها پرده افکنده بود.

از این روی، در این نوشتار سعی بر آن شده است تا پاره ای از این اوضاع و احوال مهیب را برای خوانندگان گرامی ترسیم نموده و نقش اسلام را در نجات بشریت عصر جاهلیت بیان نماییم.

Se7en بازدید : 91 نظرات (0)

 

نژاد مردم بلوچ، آریایی ذکر شده است و به سبب موقعیت جغرافیایی منطقه و دور بودن از تهاجم مغول، تیمور، مسلمانان و یونانیان و سایر اقوام و ملل، قوم بلوچ  نژاد خویش را به خوبی حفظ کرده است و چهره های آریایی اصیل در میان آنان به خوبی قابل مشاهده است.

Se7en بازدید : 102 نظرات (0)

 

 

 

بعد از مرگ سلطان ابوسعيد بهادرخان ايلخاني ممالك ايلخاني بدست امراي بزرگ وي به صورت قطعات مجزا از هم درآمدند، در نتيجه در نقاط مختلف ايران حكومت‌هاي محلي متعددي بوجود آمد، اين دوران كه شصت سال بطول انجاميد 736 تا 796 در تاريخ ايران به دوران ملوك الطوايفي مشهور است.

در يورش 5 ساله تيمور گوركاني به ايران 789 تا 794 رسم ملوك الطوايفي برافتاد و حكومت مقتدر و با ثبات در ايران بوجود آمد.

Se7en بازدید : 111 نظرات (0)

 

جمهوري سودان كشوري است در شمال شرقي آفريقا پايتخت آن خارطوم است.

حكومت: جمهوري

مساحت: 815/505/2 كيلومتر مربع

جمعيت: 000/204/37 نفر

رشد سالانه جمعيت: 3 درصد

پايتخت: خارطوم

زبان: عربي

دين: اسلام

واحد پول: پوند سودان

جمهوري دموكراتيك سودان، وسيع‌ترين كشور جهان اسلام و بزرگ‌ترين كشور آفريقايي از نظر مساحت است. اين كشور با 813/505/2 كيلومتر مربع وسعت، در شمال شرقي آفريقا و در غرب درياي سرخ و جنوب مصر قرار دارد. نواحي شمالي آن از صحرا و بيابان پوشيده شده، ولي در جنوب غربي و شرقي، جنگل‌هاي استوايي و باتلاقي ديد مي‌شود. آب و هوايش در شمال، گرم و خشك و سوزان ، ولي در جنوب، گرم و مرطوب است.
Se7en بازدید : 167 نظرات (0)

 

 

تاریخ بلوچستان مشتمل بر هزاران سال است که امروزه منطقه ای است شامل استان بلوچستان پاکستان ، استان سیستان و بلوچستان ایران و ولایت بلوچستان افغانستان.

سرزمین که اکنون بلوچستان نام دارد به اسم (ملکا) (مکه) مشهور بوده است که یونانی ها آن را (گدروزبا) نامیده اند و در زمان قدیم در سرزمین بلوچستان باتلاق بسیار وجود داشت در زبان سادسکریت به (آرایناویا ایرینا باتلاق می گفتند. برخی ها معتقد اند از ترکیب کلمه (ملکا) پدید آمده که به مرور زمان به مکران تبدیل شده است
Se7en بازدید : 170 نظرات (0)

تاریخ اسلام

عصر طلائی ایران و پادشاه عادل و متدین آن خواجه نظام الملک، نابغه‌ای که در حل مشکلات عدیده اجتماعی و اخلاقی و سایر مسائل مملکتی ، مهارت قابل توجهی داشتند، ایشان دست به بنا مدارسی زد که در تاریخ به نام نظامیه معروف اند و همان مدارسی که سرمشق دانشگاه ها قرار گرفتند و نهضتی که خواجه با ساختن نظامیه های متعدد به وجود آورد با سرعتی شگفت آور در سرتاسر شهرهای ایران دنبال شد

درباره ما
Profile Pic
موحد چو در پای ریزی زرش چو شمشیر هندی نهی به سرش امید و هراسش نباشد زکس برین است بنیاد توحید و بس؛ وبلاگ ندای توحید در نظر دارد توحید خدای کریم رابا همه ابعاد آن به همگان معرفی نماید وبادلایل عقلی ونقلی قرآن و حدیث شبهات وبدعات را تاحدامکان رد نموده وفقط توحیدخالص را ثابت نماید و هدف آن فقط تبلیغ کلمه توحید می باشد؛ امیدمان فقط رضای خدا وقبولیت بارگاه احدی است. همچنین شما خوانندگان گرامی می توانید سوالاتتان را پیرامون توحید ومسایل اعتقادی با شورای نویسندگان این وبلاگ درمیان گذاشته ومنتظر جواب های آنها باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    میزان رضایتمندی شماکاربران محترم ازسایت ندای توحید.؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 238
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 218
  • بازدید ماه : 1,208
  • بازدید سال : 22,116
  • بازدید کلی : 185,785
  • حديث هفته

    «کفی بالمرء کذبا ان یحدث بکل ما سمع»  

    ترجمه:رسول اکرم صلی الله  علیه وسلم می فرمایند: برای دروغگو شمردن شخص همین اندازه کافی، که هر چیز را که میشنود را بازگو کند.