loading...
نداي توحيد
Se7en بازدید : 1811 نظرات (3)


44


با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی کاربران و بازیدکنندگان وبلاگ ندای توحید

از اینکه مدتی کار به روز رسانی صفحه وبلاگ به تاخیر افتاده است  از محضر شما خوبان پوزش می طلبم و امیدوارم مراتب عذر خواهی اینجانب را پذیرا باشید و ان شاءالله به زودی با دستانی پربار و مطالبی آموزنده تر در خدمت شما عزیزان خواهیم بود

از همراهی گرمتان صمیمانه قدردانیم

Se7en بازدید : 165 نظرات (0)



Image result for ‫توحید‬‎  


دين اسلام ديني است فراگير و همه جانبه كه در هر عصر و زماني صلاحيت رهبري و قيادت ملتها و جوامع مختلف را

 داراست. زيرا برنامه ريز آن ذاتيست مدبر و قادر كه بر همۀ احوال گذشته، حال و آيندۀ انسانيت آگاه است، پس او ذاتي‌است كه مي‌تواند بهترين برنامه حيات را براي همه قرون پي‌ريزي نمايد و قرآن كه كتاب اين دين آسمانيست با بياني شيوا و فصيح اين برنامه را براي انسانها بيان مي‌كند، خداي تعالي در كلام زيبايش مي‌فرمايند:  و ما ارسلنا من رسولٍ الا بلسان قومه. يعني ما در هر زمان پيامبران را فرستاده‌ايم تا با زبان مردم دين را براي آنها تبليغ نمايند.



Se7en بازدید : 208 نظرات (1)

سپاس وستایش مر ذاتیست را که بخاطر اعطای نعمات بی‌شمارش،نعمت دین،نعمت قرآن و از همه ‌مهم‌تر نعمت نبوت حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه واله و سلم) به ما منت نهاد.

خداوند منان با معبوث گردانیدن آن‌حضرت (صلی الله علیه واله و سلم) به دنیا طراوت ، تازه‌گی ،شور و صفایی جدید بخشیدند،آنحضرت‌ (صلی الله علیه واله و سلم)  با تولد پرفیض وبرکت خویش کنگره‌های کاخ کسری را منهدم و با خاک یکسان نمودوآتشکده‌های بزرگ پارس را خاموش و سرد کرد.بعثت آن‌حضرت (صلی الله علیه واله و سلم) هم چون تزریق خون گرمی برپیکر انسانیت بود که مؤمنان از این تزریق،جانی دوباره گرفتند و برخود می‌بالیدند که آن خورشیدتابان را در بین خودشان می‌دیدند،و عاشقانه به او عشق و محبتمی‌ورزیدند،حضرت‌محمد (صلی الله علیه واله و سلم)  ابر مرد تاریخ،که تا دنیا دنیاست هم چون او شخصی را در خود نخواهد دید،و هیچ مادری توان زاییدن چون او را ندارد.

Se7en بازدید : 170 نظرات (0)

دين اسلام به خانواده توجه ويژه ای دارد. خانواده، نخستين خشت در ساختمان جامعه است. پيامبر اكرم(صلی الله علیه و سلم) جامعة مسلمانان را به ساختمان محكمي تشبيه كرده است كه هر بخشي از آن بخشي ديگر را استحكام مي‌بخشد و نيز به جسدي تشبيه داده است كه بي‌قراري يك عضو، ساير اعضاي بدن را بي قرار مي‌سازد. البته اين امر زماني تحقق مي‌يابد كه در خانواده‌هاي آن جامعه فضايي سالم و نيكو ايجاد شود و تك تك افراد هر خانواده وظيفه شناس باشند و نيز اين حقيقت را دريابند كه زندگيِ خانوادگي، فعاليتي است مشترك، و ساختن خانواده‌اي نيكو و ايده‌آل، وظيفه همه، اعم از شوهر، همسر، و فرزندان  است.


Se7en بازدید : 246 نظرات (0)

واژه مهر است و بخشش اي نديم ذكر بسم الله الرحمن الرحيم

مر ستايش از خداوند است بس     كردگار عالمين دادرَس

پادشاه و مالك روز جزاء است     اين حقيقت و اين فضيلت از خدا است

قرآن يگانه كتابي است كه از بدو نزول تاكنون و براي هميشه سلامت و اصالت خويش را حفظ كرده و خواهد كرد

قرآن اعجازي است كه خيره‌سرترين دشمنان و سخنورترين اميران بلاغت و بيان را در برابر خويش به خموشي كشانده و در تصور رقابت باخود شمشير هر زبان‌آوري را كندتر از كند ساخته است.

بدين‌سان قرآن بر فراز تنها قلّه رفيع سخن ايستاده و هر سخن بلندي را برابر خويش كوتاه و هر تلاشي را براي رسيدن به اين فرار ناتوان ساخته است.

Se7en بازدید : 179 نظرات (0)

خداوندیگانه انسان را موجودی قرارداده است که چرخ زندگی‌اش یکسان نمی‌چرخد گاهی دچار فراز وبلندی می شود و پارهای از اوقات بانشیب وتنزل برمی‌خورد.اما آنچه دچار فراز وبلندی می‌شود و پاره‌ای از اوقات بانشیب وتنزل بر می‌خورد.

Se7en بازدید : 221 نظرات (0)

اوتنها فرزند خانواده بود، ولی زبان دراز و بد دهان به پدر ومادرش ناسزای گفت،بدون این که به سفارشات دین درمورد اطاعت از پدر ومادر،احترام آن‌ها و آزار نرساندن به آنان حتی باکوچک‌ترین سخن اهمیتی بدهد این فرزند ناخلف باوالدین خود خیلی بدرفتاری می‌کرد، پس از فوت پدر،رفتارش بامادرش بدتر شد،مادر بی‌چاره به خاطر عشق به او و نگران از آینده‌اش همواره او را نصیحت می‌کرد،که از دوستان ناباب که باعث دوری وی از دین واخلاق پسندیده و افت تحصیلی وانحرافش بودند.

Se7en بازدید : 225 نظرات (0)

دین اسلام هم چون سایرادیان برای هدایت بشر وتکامل جسمی و روحی وی به تامین سعادت وموفقیت فردی،خانوادگی،اجتماعی، دنیوی، واخروی انسانها قوانین واحکامی در نظرگرفته است.

وخداوند به هیچ‌چیزی امرننمود مگر این که درآن مصلحت فردی هم از نظردنیوی و هم اخروی وجود داشته است و از هیچ عملی نهی ننموده،مگر این که درآن فساد وتباهی بودهو برضرر وروان انسان ومانع رشد وتعالی او باشد موادمخدر واعتیاد به آن یکی ازمنهیات بسیارمهم اسلام است ویکی از نواهی مهم به شمار می‌آید که دین اسلام،مسلمانان را از آن برحذرداشته باشد چنانچه خداوندمتعال درکلام پاکش می‌فرماید:«ولاتلقوا بایدیکم الیالتهکله»

Se7en بازدید : 162 نظرات (0)


ا دعیه عامه

دراینجا،اذکار و اورادی ذکر می‌شود که عموماً درفضیلت آنها احادیث صحیح به کثرت وارده شده است.

رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ارشاد فرموده است

کلمتان خفیفتان علی اللسان،ثقیلتان فیالمیزان حبیبتان الیالرحمن:«سبحانالله وبحمده»و«سبحاناللهالعظیم»

دوکلمه بر زبان، سبک و روان و درترازو و سنگین ونزد خداوند مهربان پسندیده و محبوبند این دو کلمه،«سبحانالله وبحمده»و«سبحاناللهالعظیم» هستند.

Se7en بازدید : 231 نظرات (1)


در طول تاریخ بشری،طبیعت انسانی گرایش به کمال داشته و دارد. زیبایی به عنوان مصداقی از کمال، مطلوب انسان است که می کوشد تا خود و محیط زیست و زندگی اش را زیبا نماید. یکی از علت های آبادانی و عمران زمین و تغییر و تصرف در آن که ماموریت الهی انسان نیز است، بهره مندی از زیبایی های آن و تبدیل زشتی ها به زیبایی هایی است که مطلوب و مناسب انسان است .

Se7en بازدید : 115 نظرات (0)


سپاس و ستایش بی نهایت خدایی را که اسلام را پدید آورد تا انسانها را از سفاهت و ظلالت، جهل و تاریکی به سوی نور هدایت سوق دهد. و از باتلاق و لجنزارهای جهان هستی بیرون کشد. اسلام سرلوحه تمام ادیان و بهترین و کامل ترین دین است .اسلام دین راستین و بهترین فرمان آسمانی است که بشر را به فکر درباره ی عظمت خداوند و آیات آفاقی و انفسی در پهنا ی خلقت کائنات و جهان آن سویی و این سویی تشویق می کند.


Se7en بازدید : 218 نظرات (0)


امروزه بسياري از مسلمانان از وضعيت اقتصادي و ارتزاق خويش شکايت مي کنند و حتي بعضي ها در کسب معاش و زندگي روزمره خويش چنان در مضيقه و تنگنا قرار گرفته اند که از خوف فقر و تنگدستي براي فرار از آن به کارهاي گوناگون روي آورده اند ولي بازهم با وجود آن همه تلاش و سعي نتوانسته اند زندگي اجتماعي و شخصي خويش را تأمين نمايند و به جاي زراندوزي و ثروت به هلاکت آن و به جاي پيشرفت به پسرفت و افت مالي شديدي مواجه گشته اند.

Se7en بازدید : 149 نظرات (0)



علامه اقبال‌لاهوری درسال 1256هـ ش درشهر سیالکوت پنجاب چشم به جهان گشود این استاد ومرشد تحصیلات ابتدائی را تادبیرستان درشهرخود فراگرفت و برای دانشگاه به لاهور سفر کرد و لیسانس خود را در رشته فلسفه،ادبیات عربوانگلیسی دریافت نمود، بعد از چندسال تدریس راهی لندن شد و در دانشگاه کمبریج ثبت نام نمود و بعد از سه سال فوق لیسانس فلسفه گرفت، و باایمان مستحکم خود درسن 23 سالگی همه مدارج علمی را طی نمود.



Se7en بازدید : 118 نظرات (0)


دین اسلام هم چون سایرادیان برای هدایت بشر وتکامل جسمی و روحی وی به تامین سعادت وموفقیت فردی،خانوادگی،اجتماعی، دنیوی، واخروی انسانها قوانین واحکامی در نظرگرفته است.

وخداوند به هیچ‌چیزی امرننمود مگر این که درآن مصلحت فردی هم از نظردنیوی و هم اخروی وجود داشته است و از هیچ عملی نهی ننموده،مگر این که درآن فساد وتباهی بودهو برضرر وروان انسان ومانع رشد وتعالی او باشد موادمخدر واعتیاد به آن یکی ازمنهیات بسیارمهم اسلام است ویکی از نواهی مهم به شمار می‌آید که دین اسلام،مسلمانان را از آن برحذرداشته باشد چنانچه خداوندمتعال درکلام پاکش می‌فرماید:«ولاتلقوا بایدیکم الیالتهکله»
Se7en بازدید : 116 نظرات (0)


بلوچ ازاقوام مسلمان ودیرین آسیایی ودرقاموس تاریخ اسمی آشنا و چهره‌ای شناخته شده است ازنظرمنشاء، قومی طبق معیارهای نژاد شناسی،علمای شرق«سامی»وطبق ملاک‌های موضوعی دانشمندان غربی از نژاد اصیل آریایی است مردم بلوچ به یکی از لهجه‌های مختلف،زبان مستقل«بلوچی»تکلم می‌کنند،بسیاری از سرداران و رزمندگان بلوچ در زمان خلافت حضرت عمر (رضی الله عنه) باحمله‌ی عرب‌ها به ایران مسلمان شدند و در همان زمان شهرهای زیادی درمکران زیرنگین اسلام درآمد تااواخر خلافت عثمان (رضی الله عنه) تمام سرزمین بلوچستان توسط مجاهدین اسلام تصرف شد ومتعاقب آن«بلوچ»ها نیز جملگی به اسلام گرودیدند.



Se7en بازدید : 238 نظرات (0)


ادعیه عامه

دراینجا،اذکار و اورادی ذکر می‌شود که عموماً درفضیلت آنها احادیث صحیح به کثرت وارده شده است.

رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ارشاد فرموده است

کلمتان خفیفتان علی اللسان،ثقیلتان فیالمیزان حبیبتان الیالرحمن:«سبحانالله وبحمده»و«سبحاناللهالعظیم»

دوکلمه بر زبان، سبک و روان و درترازو و سنگین ونزد خداوند مهربان پسندیده و محبوبند این دو کلمه،«سبحانالله وبحمده»و«سبحاناللهالعظیم» هستند.


Se7en بازدید : 283 نظرات (2)

 

از روزی که انسان زندگی روی زمین را آغاز نموده تا به امروز که به لحاظ ‌فکری،اجتماعی، فرهنگی،صنعت وتکنولوژی و به طور کلی از نظر پیشرفت‌های مادی به حدی بسیار خیره کننده و اعجاب‌انگیز پیش رفته است.حال سوال اینجاست که انسان از چه زمانی توانست خود را دریابد و به استعدادهای نهفته ذاتی خود پی‌ببرد و چگونه توانست مراحل زندگی خود را تا به اینجا برساند؟ وچه نظریه وایده‌هایی توانست انسان را ارضا نموده و گوهر او را به او بنمایاند.

Se7en بازدید : 178 نظرات (0)

 

شکی نیست دست‌یابی به قرب ومحبت خداوند متعال بدون اتباع پیامبراکرم صلی الله و آله وسلم و بدون تنفر و دوری از بدعات امر ناممکن است وخداوند متعال فقط با پیروان سنت نبوی صلی الله و آله وسلم محبت داشته و آنان را یاری می‌کند و کسانی را که در دین او بدعت بوجود می‌آورند را مورد نکوهش قرارداده و هرگز برآن‌ها رحم نخواهد کرده

Se7en بازدید : 206 نظرات (0)

                    

                      ارکان ایمان

مولف:محمدنعیم یاسین: مترجم رحیم‌بخش محتمشی

قطع: رقعی،تعداد صفحات:254 ص،ناشر:نشراحسان-تهران

شریعت اسلام از دوبخش تشکیل شده است بخش عقاید واعمال وپایه دیگرسخن اسلام عبارت است از عقیده وعمل،عقاید، اصل و ریشه دین است واعمال فرع دین به حساب می‌آیند.
Se7en بازدید : 619 نظرات (1)

 

اندلس که امروزه به ان اسپانیا و هسپانیا می گویند درجنوب غربی اروپاقراردارد.ازشمال بافرانسه وازغرب باپرتغال همسایه است ودرشرق وجنوب ان دریای مدیترانه که به ان بحرروم نیز اطلاق می شده است قراردارد.سواحل جنوبی اندلس دریای مدیترانه راتنگ کرده وان را به تنگه ای تبدیل کرده است ودر سمت غرب به اقیانوس اطلس متصل می شود.امروزه به این تنگه جبل الطارق می گویند.درجنوب تنگه جبل الطارق  قاره افریقا قراردارد که غربی ترین کشور ان مراکش(مغرب)است.

Se7en بازدید : 328 نظرات (0)

در طول تاریخ بشری،طبیعت انسانی گرایش به کمال داشته و دارد. زیبایی به عنوان مصداقی از کمال، مطلوب انسان است که می کوشد تا خود و محیط زیست و زندگی اش را زیبا نماید. یکی از علت های آبادانی و عمران زمین و تغییر و تصرف در آن که ماموریت الهی انسان نیز است، بهره مندی از زیبایی های آن و تبدیل زشتی ها به زیبایی هایی است که مطلوب و مناسب انسان است .

Se7en بازدید : 130 نظرات (0)

 

سپاس و ستایش بی نهایت خدایی را که اسلام را پدید آورد تا انسانها را از سفاهت و ظلالت، جهل و تاریکی به سوی نور هدایت سوق دهد. و از باتلاق و لجنزارهای جهان هستی بیرون کشد. اسلام سرلوحه تمام ادیان و بهترین و کامل ترین دین است .اسلام دین راستین و بهترین فرمان آسمانی است که بشر را به فکر درباره ی عظمت خداوند و آیات آفاقی و انفسی در پهنا ی خلقت کائنات و جهان آن سویی و این سویی تشویق می کند.

Se7en بازدید : 30875 نظرات (0)

الحمدلله و کفي و سلام علي عباده الذين اصطفي، امابعد: امروزه بسياري از مسلمانان از وضعيت اقتصادي و ارتزاق خويش شکايت مي کنند و حتي بعضي ها در کسب معاش و زندگي روزمره خويش چنان در مضيقه و تنگنا قرار گرفته اند که از خوف فقر و تنگدستي براي فرار از آن به کارهاي گوناگون روي آورده اند ولي بازهم با وجود آن همه تلاش و سعي نتوانسته اند زندگي اجتماعي و شخصي خويش را تأمين نمايند و به جاي زراندوزي و ثروت به هلاکت آن و به جاي پيشرفت به پسرفت و افت مالي شديدي مواجه گشته اند.

Se7en بازدید : 230 نظرات (2)


باز برگی دیگر باید ورق زد و درگردش روزگار باید چرخید،درعصر حاضر از هرطرف توطئه و دسیسه‌هایی علیه اسلام از سوی دشمنان صورت می‌گیرد ولی مسلمانان در خواب غفلت فرو رفته‌اند، دراین ایام نیاز به افرادی است که خود را همواره بسیج اسلام کنند و مردم را از این دسیسه‌های شوم آگاه سازند،یکی از این دسیسه‌های غرب علیه اسلام همان مادی‌گرایی،است که می‌خواهند با این روش،مسلمانان را از مسیر اسلام منحرف کنند.



Se7en بازدید : 222 نظرات (0)



قرآن کتاب همه انسان‌ها وکتاب دوران زندگی بشر است، وخداوند سبحان آن را مرشد و وسیله هدایت برای انسانیت قرار داده است.

چنان که می‌فرماید:( شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ 9[بقره/185]

«ماه رمضان که درآن قرآن برای هدایت مردم نزل شده است»

درجای دیگر می‌فرماید:ان هوالا ذکرللعالمین:نیست آن مگر آگاهی و بینش برای جهانیان
Se7en بازدید : 104 نظرات (0)



زمانی که داخل مسجد می شویم


1-با پای راست داخل شویم 2-دعای داخل شدن به مسجد را بخوانیم 3-موقعی که وارد شدیم حرف نزنیم و به ذکر خدا و تلاوت قرآن مشغول باشیم

Se7en بازدید : 116 نظرات (0)



خدایا بزرگ توانا تویی                                      رحیم و رئوفی و یکتا تویی

پر از مهر و بخشش و مغفرت                          که ما قطره هستیم دریا تویی

اسلام برای افرادی که در مجاورت یکدیگر سکونت دارند حقوقی در نظر گرفته که اگر فردی بخواهد آن ها را زیر پا بگذارد خاطی و خلاف کار محسوب میشود حقوق همسایه بسیار زیاد است مراعات همه آن چیزهایی که نسبت به برادران ایمانی سفارش شده است نسبت به همسایه با شدت بیشتری توصیه شده و حق همسایگی چنان اهمیت دارد که در قرآن کریم پس از مطرح نمودن یکتا پرستی و اجتناب از شرک ورزی دعوت عملی به تعاون و تضامن اجتماعی می نماید
Se7en بازدید : 119 نظرات (0)


شروع هر سخن با نام رحمان                بود حاكم براي انس و هم جان

خداوندي كه حاكم بر جهان است         تسلي بر تمام مومنان است

شنيديم تهمتي بد بر بلوچان               بگفتا ابلهي بي عقل و نادان

چو هتك حرمتي كردي زنان را               خدا از بندگان داند نهان را

Se7en بازدید : 174 نظرات (0)



أان البحث عن الامل المنشود اصبح الیوم للدعاة ئالعلماء قضية تثير الأسى ، فإنَّ الصحوة الإسلامية منذ بدأت وهي تهفو لإيجاد جيل " التمكين " ، الجيل الذي وعد الله تعالى بقوله : " وعد الله الذين آمنوا منكم وعملوا الصالحات ليستخلفنهم في الأرض كما استخلف الذين من قبلهم وليمكنن لهم دينهم الذي ارتضى لهم وليبدلنهم من بعد خوفهم أمنا يعبدونني لا يشركون بي شيئا "




Se7en بازدید : 130 نظرات (1)


تقوا


مؤلف: منصور قلجايي

ناشر: کتابسراي مکي

قطع: رقعي 102 صفحه

کتاب فوق‌الذکر در زمينه تقوا نگاشته شده است، همانگونه که از نامش پيداست تقوا يعني رعايت مرزهاي الهي و متصف شدن به صفاتي که خداوند انسان را به آن امر کرده و دوري جستن از آن چيزي که خدا نهي کرده است.

واژه تقوا واژه‌اي است که در ترکيب کلمات نمي‌گنجد، اگر ژرف کاوي و کندکاوي در اين زمينه داشته باشيم در مي‌يابيم که اهميت تقوا بالاتر از آن چيزي است که در اذهان گنجانيده شود. 


Se7en بازدید : 208 نظرات (0)

 

جهان درصنعت وتکنولوژی به اوج خود رسیده زندگی درتمام ابعاد روبه ترقی نهاده شده است اما آنچه خیلی کم از آن نامی به میان می‌آید و در زندگی‌مان رنگ باخته وتبدیل به نقطه کوری گشته است لحظات پس از مرگ قبر–وعالم برزخ است.

قبر محل وحشت،تنهایی وظلمت است که همه روزه انسان را این‌گونه خطاب می‌کند که ای انسان! روی زمین گناه انجام می‌دهی درحالی که درون من عذاب داده می‌شوی ای انسان روی زمین راه می‌روی و می‌خندی و از یاد برده‌ای که به زودی درون من به گریهو زاری در می‌آیی!

Se7en بازدید : 107 نظرات (0)

 

 

عجب صبری خدا دارد   اگر من جاي او بودم

همان لحظه اول كه اول ظلم را مي‌ديدم           از مخلوق بي‌وجدان

جهانرا با همه زيبايي و روشنايي                     بروي يكديگر ويرانه مي‌كردم

عجب صبري خدا دارد

اگر من جاي او بودم

كه در همساية صدها گرسنه               چند بزم گرم عيش و نوش ميديدم

نخستين نعرة مستانه را خاموش آندم                         برلب پيمانه ميكردم

Se7en بازدید : 150 نظرات (2)

دشمنان دین مبین اسلام و آنانی که ایمان ضعیفی دارند و یا درک عمیق و دقیق از دین اسلام ندارند بر میزان بهره ارث زن که نصف مرد است، انتقاد می کنند و آن را بی عدالتی و اهانت به مقام زن می دانند و خواهان تساوی بین ارث آنها هستند.در جواب اینها می توان گفت:

Se7en بازدید : 117 نظرات (0)

درس قرآن

وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنّ َوَيَحْفَظْن َفُرُوجَهُنَّ... الخ - [نور]  (٣١)

رعایت حجاب یکی از تکالیف شرعی و فریضه ای بسیار مهم می باشد اهمیت این فریضه از آنجا معلوم می شود که قرآن مجید علاوه بر بیان حکم کلی حجاب به جزئیات آن پرداخته است و حکم زن جوان و پیر و نحوه سخن گفتن با نا محرم هنگام ضرورت را بیان نموده،در آیه فوق خداوند به رسول اکرم (صلی الله و علیه  وآله وسلم) دستور می دهد که به زنان مؤمن بگو که چشمهایشان را پائین بگیرند و عورتهای خودشان را حفاظت کنند
Se7en بازدید : 250 نظرات (0)

 

بعد از خاموش شدن اصوات توحیدی سیدنا عیسی علیه السلام و حواریونش دیگر دنیا خالی از موحدین و نداهای توحیدی شده بود افرادی هم که خود را پیرو دین مسیح می دانستند نیز دین را وسیله ی امرار معاش قرار داده بودند و کتاب تورات را نیز دست خوش خواسته های خود قرار داده بودند از دین و آئین فقط نامی باقی مانده بود نه روحی برایش بود و نه کالبد سالمی. جهان را ظلم و ستم فرا گرفته بود و سایه های جهل و نادانی برعقل و دانایی انسان ها پرده افکنده بود.

از این روی، در این نوشتار سعی بر آن شده است تا پاره ای از این اوضاع و احوال مهیب را برای خوانندگان گرامی ترسیم نموده و نقش اسلام را در نجات بشریت عصر جاهلیت بیان نماییم.

Se7en بازدید : 132 نظرات (0)

«أذن للذین یقاتلون بأنهم ظلموا وإن الله علی نصرهم لقدیر»

لونظرت إلی العناوین التی تطلقها وسائل الأعلام المختلفة علی مایجری فی سوریا، لوجدتها أکبر مأساة القرن من حیث قتل الإبریاء و المواطنین و تشریدهم من دیارهم، و لمن نشاهد فی هذه الأعوام الثلاثة إلا العنف و القتل و الدمار و الحزن و الأسی التی ارتکبها رئیس النظام ضد شعبه، فقد صار الشعب ا لسوری کأیتام علی موائداللئام. أنهم یُذبَحون و یُحرَّقون و یَشرّدون و تُهدَم بیوتهم تُغتَصب نساءهم و ذلک الفاجر الغاشم دمّشر البلد بآلته العسکریة و دمّرالعقول بآلته الأعلامیة المسمومة و بناره مات و تهجّر ملایین.

Se7en بازدید : 96 نظرات (0)

بدون تردید در دنیای امروز، کسی می تواند ادعای قدرت وسلطه کند که علاوه بر توان مادی، از نیروی فکر و اندیشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي برتری برخوردار باشد نیرویی که سایر اسباب غلبه وبرتری را درپی خواهد داشت.

نتیجه رویارویی ملت ها و ابرقدرت های بسیاری مؤید این واقعیت بوده است
Se7en بازدید : 127 نظرات (2)

 

توحيد اولين و اساسي‌ترين شرط رستگاري و رسيدن به كمال معنوي است، توحيد مهمترين موضوع مطرح شده در همه كتابهاي آسماني و مخصوصاً قرآن مجيد است. اگر دين را عبارت از اعتقاد، اخلاق و اعمال بدانيم بدون شك مهمترين بخش آن بخش اعتقاد است. و مهمترين بخش مسايل اعتقادي: اعتقاد به خداي يكتاست و تنها همين اعتقاد است كه انسان را به رضاي الهي و بهشت جاويد مي‌رساند. لهذا برای به پايه تكميل رساندن اين اعتقاد در هر زمان داعياني وجود داشت است تا مرم را از جاهليت محض و خود پرستي به توحيد و خدا پرستي دعوت دهند.

Se7en بازدید : 716 نظرات (0)

 

جهاني كه در آن بسر مي‌بريم بستر اتفاقات و حوادث تلخ و شيرين است. چه بسا اين اتفاقات اگرچه در ابتداي امر جزئي مي‌نموده‌اند اما باگذشت زمان، خشت اول بسياري از جريان‌ها و سرمنشأ جنبش‌هاي بزرگ قرار گرفته‌اند و به سيل‌هايي خروشان تبديل گشته‌اند كه افكار و انديشه‌هاي بي‌شماري، شكار امواج آن شده‌اند، قطعاً تمام اين حوادث سرنوشت ساز معلول، علت يا علت‌هايي بوده‌اند كه با اندك تأمل نمايان مي‌گردند (زيرا هر چيز را علتي بايد و هر مسببي را سببي) يكي از آن فاجعه‌هاي اسفبار نفوذ شرك در ميان پيروان اديان آسماني و توحيدي مي‌باشد، ادياني كه پيروان نخستين آن‌ها تنها در پيشگاه خداوند لا شريك پيشاني مي‌ساييدند.

Se7en بازدید : 136 نظرات (0)

 

در مكتب پرافتخار اسلام بهره جستن از حيوان در چهارچوب قوانين و قواعد شرع مقدّس و تغذيه نمودن از مواد خوردني آن جائز مي‌باشد، زيرا خداوند انسان را معمار جهان هستي آفريده و همه چيز را در اختيار او قرار داده است، قرآن كريم در اين‌خصوص مي‌فرمايد: ( أَلَمْ تَرَوْا أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَكُم مَّا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَأَسْبَغَ عَلَيْكُمْ نِعَمَهُ ظَاهِرَةً وَبَاطِنَةً ) (لقمان/20)

آيا نمي‌بينيد كه خداوند آنچه را كه در آسمانها و زمين است مسخّر شما كرده است، و نعمت‌هاي خود را ـ چه نعمتهاي ظاهر و چه نعمتهاي باطن ـ بر شما گسترده و افزون ساخته است.

تعداد صفحات : 6

درباره ما
Profile Pic
موحد چو در پای ریزی زرش چو شمشیر هندی نهی به سرش امید و هراسش نباشد زکس برین است بنیاد توحید و بس؛ وبلاگ ندای توحید در نظر دارد توحید خدای کریم رابا همه ابعاد آن به همگان معرفی نماید وبادلایل عقلی ونقلی قرآن و حدیث شبهات وبدعات را تاحدامکان رد نموده وفقط توحیدخالص را ثابت نماید و هدف آن فقط تبلیغ کلمه توحید می باشد؛ امیدمان فقط رضای خدا وقبولیت بارگاه احدی است. همچنین شما خوانندگان گرامی می توانید سوالاتتان را پیرامون توحید ومسایل اعتقادی با شورای نویسندگان این وبلاگ درمیان گذاشته ومنتظر جواب های آنها باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    میزان رضایتمندی شماکاربران محترم ازسایت ندای توحید.؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 238
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 186
  • بازدید ماه : 1,176
  • بازدید سال : 22,084
  • بازدید کلی : 185,753
  • حديث هفته

    «کفی بالمرء کذبا ان یحدث بکل ما سمع»  

    ترجمه:رسول اکرم صلی الله  علیه وسلم می فرمایند: برای دروغگو شمردن شخص همین اندازه کافی، که هر چیز را که میشنود را بازگو کند.