loading...
نداي توحيد
Se7en بازدید : 208 نظرات (1)

سپاس وستایش مر ذاتیست را که بخاطر اعطای نعمات بی‌شمارش،نعمت دین،نعمت قرآن و از همه ‌مهم‌تر نعمت نبوت حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه واله و سلم) به ما منت نهاد.

خداوند منان با معبوث گردانیدن آن‌حضرت (صلی الله علیه واله و سلم) به دنیا طراوت ، تازه‌گی ،شور و صفایی جدید بخشیدند،آنحضرت‌ (صلی الله علیه واله و سلم)  با تولد پرفیض وبرکت خویش کنگره‌های کاخ کسری را منهدم و با خاک یکسان نمودوآتشکده‌های بزرگ پارس را خاموش و سرد کرد.بعثت آن‌حضرت (صلی الله علیه واله و سلم) هم چون تزریق خون گرمی برپیکر انسانیت بود که مؤمنان از این تزریق،جانی دوباره گرفتند و برخود می‌بالیدند که آن خورشیدتابان را در بین خودشان می‌دیدند،و عاشقانه به او عشق و محبتمی‌ورزیدند،حضرت‌محمد (صلی الله علیه واله و سلم)  ابر مرد تاریخ،که تا دنیا دنیاست هم چون او شخصی را در خود نخواهد دید،و هیچ مادری توان زاییدن چون او را ندارد.

آری!رسول‌الله (صلی الله علیه واله و سلم) شخصیتی بودند که با خواست و اراده‌ی خدای‌متعال مردم را از ظلمت‌کده‌ها و از کلبه‌های تنگ وتاریک جهالت به سوی نور، و از تیره بخشی به فلاح وخوشبختی و از ظلم وجور ادیان به عدل وانصاف اسلام دعوت دادند و از پرستش مخلوق آنان را به پرستش یگانه معبود حقیقی وحقیقت دعوت دادندو وجود مبارک خویش را برای خارج کردن مردم از تنگنای دنیا به  سوی فراخنای آخرت فدا نمودند.

 

اگرنظام حکیمانه ومعجزه‌آسای معلم بشریت که انسان را به سیرآفاق و قله‌های فتح وعزت و شوکت وا می‌دارد وجود نداشت،چه کسی زنجیره‌های ننگین رسوم جاهلیت را از پای زنان مظلوم خارج می‌کرد؟وجود ذات مقدس آنحضرت (صلی الله علیه واله و سلم) بود که زنان را از ستم‌های جامعه وجور وظلم مردان نجات بخشید وبرای همیشه برعادت پلید زنده به‌گورکردن دختران ونافرمانی مادران خط بطلان کشید تا آنجا که فرمود:بهشت زیرپای مادران است.

اگر وعظ ونصیحت‌های رسول‌الله (صلی الله علیه واله و سلم) که کرانه‌های جهان را فرا گرفته وجود نمی‌داشت،اگر آن‌حضرت (صلی الله علیه واله و سلم) مردم را به برادری وبرابری دعوت نمی‌داد،مردم هم‌چون پیشینیان که درصحراهای بی آب وعلف و دره‌های تنگ وتاریک که به اندک بهانه‌ای به سمت یکدیگر حمله‌ور شده که قدرتمندان،ناتوانان مظلوم را زیرجور وظلم خود شکار می‌کردند و حق وحقوق آنها را پایمال می‌کردند، می‌شدند.

اگرجهد وکوشش رسول‌الله (صلی الله علیه واله و سلم) درنظر علوم شریعت ومعرفت نبود وانسان‌ها را به تدبیر وتعقل درآیات الهی دعوت نمی‌دادند وعلماء را ورثه‌ی انبیاء قرار نمی‌داد،هرگز درخت علم به این اندازه که جهان هستی را فرا گرفته روبرو نمی‌شد و عقل وهوش و درک انسان‌ها از زنجیر اسارت رهایی حاصل نمی‌کرد.

اگر آن اخلاق نازنین ونیک رسول‌الله(صلی الله علیه واله و سلم) نبود، حال هیچ اثری از اسلام ومسلمین درجهان باقی نمی‌ماند،هیچ اثری از مردم طائف نبودچرا که آن‌حضرت (صلی الله علیه واله و سلم) وقتی آنها را به سوی خدای منان دعوت داد آنها با خشونت وتندخویی جواب داده و رسول‌الله (صلی الله علیه واله و سلم)  را آزار و اذیت کردند، آن‌حضرت (صلی الله علیه واله و سلم) در راه زیر سایه‌ی درختی برای استراحت تشریف بردند، فرشته کوهها درکنار ایشان حاضر شد وفرمود: اجازه دهید تا مردم طائف را که در بین دوکوه قرار دارند از بین‌ ببرم،ولی ‌رسول‌الله(صلی الله علیه واله و سلم) ،پیامبرالفت،رأفت‌ومهربانیست درجواب آن فرشته فرمودند:

امید است که از فرزندان این مردم اشخاصی بوجود آیند که خدا را عبادت کنند و دین اسلام را قبول کنند.

خویشتن را گونه گون آزار دید***سنگسار کودکان صدبار دید

بار ذلت‌های خویشان می‌کشید*** آفرین می‌گفت و نفرین می‌شنید

طعنه‌ها،آن فرقه‌ی بدخو زدند***تهمت دیوانگی بر او زدند

رنج‌ها بس دید از نا اهل‌ها ***خون دل‌ها خورد از بوجهل‌ها

سنگباران شد سر و رخساراو*** دید گردون چهره خون بار او

عفو وگذشت معلم بشریت موجب گردید بعد از چندین نسل و خصوصاً درعصر حاضر بهترین انسان‌ها و مخلص‌ترین مسلمین در شهر طائف ظهورکنند،زیباترین مساجد و مجهزترین مراکز ترویج واشاعه‌ی دین مبین اسلام دراین شهر مستقر شوند،این قطره ای از دریای اخلاق ومکارم اخلاقی رسول‌الله (صلی الله علیه واله و سلم) است که به امت خویش الفت،ومهربانی،گذشت وعفو را یاد می‌دهد.

یکی از دانشمندان هندی در مورد ذات اقدس رسول‌الله (صلی الله علیه واله و سلم) می‌گوید:مهم‌ترین دلیل فتح و پیروزی‌های ایشان اخلاقشان بود، نه شمشیر وجنگ جدال.

رسول‌الله (صلی الله علیه واله و سلم) برصفحه‌ی گیتی سه عصاره که مملو از حکمت بودند برجهان عرضه نمودند:1-علم درست وصحیح 2-اعتقاد ویقین برآن،3-ایجاد انگیزه‌ی عمل برآن و ادامه براساس آن یقین.این سه گوهر گران‌بها چنان قدرتی را به همراه دارند که اگر مسلمانان آنها را با خود عجین سازد، و زمان را به لرزه می‌اندازد وسبب لرزه برانداز شدن اندام دشمنان می‌شوند.

اساس ومحور کار تمام انبیاء، انسان سازی بوده که با تعلیم و تربیت خویش انسان‌های خوب وحقیقی و شایسته را تربیت کنند و از میان همه‌ی انبیاء حضرت خاتم النبیین‌ملعم(صلی الله علیه واله و سلم)  درهدف ومقصد خویش به حد غیرقابل قیاس رسیدند؛ ایشان توانستند از انسان‌های جاهل و بی‌تمدن،انسان‌های تربیت کنند که خداوند متعال درهمین جهان مدال طلایی«رضی‌الله عنهم»را به گردن مبارک آنها آویخت و مشعل فروزان حقیقت را به دست آنها داد که امروز ما آنها را به نام صحابه پیامبر می‌شناسیم.

رسول‌الله (صلی الله علیه واله و سلم) کامل‌ترین شخص درتاریخ بشریت است که درهر زمینه‌ای خدمات ارزنده‌ای را برای پیشرفت و رفاه انسان‌ها انجام دادند.

برهمین اساس همه‌ی مسلمین مدیون و مرهون زحمات ونیکی‌های آن‌حضرت (صلی الله علیه واله و سلم) می‌باشند.

منابع:

به سوی مدینه

محمد(صلی الله علیه واله و سلم) از نظر پروفسورهندی 

برچسب ها محمد، نبی رحمت ,
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمد در تاریخ 1393/11/08 و 19:53 دقیقه ارسال شده است

سلام
خيلي باحال بود مطالبت شکلک
با تبادل لينک موافقي؟
موافق بودي لينک کن بعد خبر بده لينکت کنم
شکلک


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
موحد چو در پای ریزی زرش چو شمشیر هندی نهی به سرش امید و هراسش نباشد زکس برین است بنیاد توحید و بس؛ وبلاگ ندای توحید در نظر دارد توحید خدای کریم رابا همه ابعاد آن به همگان معرفی نماید وبادلایل عقلی ونقلی قرآن و حدیث شبهات وبدعات را تاحدامکان رد نموده وفقط توحیدخالص را ثابت نماید و هدف آن فقط تبلیغ کلمه توحید می باشد؛ امیدمان فقط رضای خدا وقبولیت بارگاه احدی است. همچنین شما خوانندگان گرامی می توانید سوالاتتان را پیرامون توحید ومسایل اعتقادی با شورای نویسندگان این وبلاگ درمیان گذاشته ومنتظر جواب های آنها باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    میزان رضایتمندی شماکاربران محترم ازسایت ندای توحید.؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 238
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 201
  • بازدید ماه : 1,191
  • بازدید سال : 22,099
  • بازدید کلی : 185,768
  • حديث هفته

    «کفی بالمرء کذبا ان یحدث بکل ما سمع»  

    ترجمه:رسول اکرم صلی الله  علیه وسلم می فرمایند: برای دروغگو شمردن شخص همین اندازه کافی، که هر چیز را که میشنود را بازگو کند.