loading...
نداي توحيد
Se7en بازدید : 180 نظرات (0)

مقدمه

دين اسلام آيين مورد پسند و برگزيدة الله براي سعادت تمام انسان‏ها و جوامع بشري در جهان است؛ و مسلمانان، امتي هستند که خداوند متعال از طريق خاتم پيامبران، محمد مصطفي، صلي‏الله‏عليه‏وسلم، آنان را صاحب و حامل رسالتي عظيم کرده است؛ اين رسالت عبارت است از اين‏که امت مسلمان، خير‏خواه همة انسان‏ها و جوامع بشري باشد و آنان را به‏سوي الله و رسولش، ايمان به آخرت، سعادت و خوشبختي حقيقي، زندگي پاک و ستوده و مکارم اخلاقی فرا بخواند و از کفر و شرک، گمراهي و زندگي نا‏شايسته و نکوهيده، و منکرات و رذايل اخلاقي برحذر بدارد. همچنين امت اسلامي وظيفه دارد براي اداي هر‏چه بهتر اين رسالت عظيم و ابلاغ اين دعوت نجات‏بخش، از همة راه‏ها و ابزارهاي ممکن و مشروع استفاده کند. تاريخ امت اسلامي گواه است که دعوت‏گران مسلمان از صدر اسلام تا عصر حاضر، همواره در عرصة دعوت اسلامي، فعال و کوشا بوده و از راه‏ها و ابزارهاي لازم براي اداي رسالت‏شان استفاده کرده‏اند.

از سویی، در عصر حاضر، بشر به پيشرفت‏هاي چشم‏گير و حيران‏کننده‏اي در عرصة ارتباطات و وسايل ارتباط‏جمعي دست يافته است. به‏گونه‏اي که جهان معاصر با پيشرفت علم و روي‏‏کارآمدن اختراعات نويني مانند: ماهواره، اينترنت، وسايل ارتباط‏جمعي و...، مانند دهکده و يا شهر کوچکي شده است که انسان به‏راحتي مي‏تواند با فشار‏دادن تنها يک دکمه، از نقاط دوردست جهان، آگاه شود و يا اين‏که مطالب و اطلاعات خود را در اختيار تمام مردم جهان قرار بدهد. امروزه رسانه‏ها از جمله قدرت‏مندترين ابزار در اختيار بشر محسوب مي‏شوند. يکي از کارشناسان مي‏گويد: اگر قرن نوزدهم را قرن استعمار، و قرن بيستم را به يک معنا، قرن نظام‏گري بدانيم، قرن 21 را بايد قرن رسانه ناميد. امروزه هويت يک ملت با هويت رسانه‏اي آن گره خورده و تمامي مناسبات بين‏المللي تحت تأثير رسانه‏ها قرار دارد.1

پس، از آن‏جا که دين اسلام، دين جاودان و مطابق با فطرت سليم انساني است و دعوت آن، دعوتي فراگير و براي قاطبة بشريت است، بر داعيان و متفکران اسلامي ايجاب مي‏کند که با استفاده از وسايل و اسباب ارتباطي عصر حاضر، اقدام به ابلاغ و انتشار پيام و رسالت دين مبين اسلام به جهانيان بکنند. در‏واقع، اکتشافات و اختراعات ارتباطي عصر جديد، افق جديدي را پيش روي داعيان اسلام، جهت پيش‏برد دعوت اسلامي به‏شيوه‏هاي نوين و مفيد، گشوده است؛ به‏گونه‏اي که مي‏توانند بااستفادة صحيح و در‏ دست‏گيري وسايل و اسباب ارتباط جمعي، پيام جاودان اسلام را به‏روش‏هاي ايده‏آل‏تر و فراگير‏تر به جهانيان برسانند.

اهميت و جايگاه دعوت اسلامي در آموزه‏هاي دين مبين اسلام

دعوت و فراخوان انسانيت بسوي کاميابي و حصول تقوا و بر حذر داشتن آن از کفر و شرک و گمراهي و زندگي ناشايسته و نکوهيده، در دين مبين اسلام از جايگاه ويژه‏اي برخوردار است. امت اسلامي از همين‏روي، به «خيرالامم» و «امت برتر» و «انتخاب شده» مشهور و ملقب شده است. در‏واقع دعوت و تبليغ دستورات اسلامي، مقصد اصلي و هدف مرکزي و بنيادين تعاليم قرآن عظيم‏الشان ـ‏ بزرگ‏ترين منبع دين مبين اسلام ‏ـ و دستورات پيامبر اسلام، صلي‏الله‏عليه‏وسلم، مي‏باشد.

علامه سيد ابوالحسن ندوي، رحمه‏الله،  با اشاره به همين مطلب مي‏نويسد: «در حقيقت، قرآن پيش از آن‏که کتاب احکام و شريعت باشد با همة احترام و اهميتي که براي آن قايل هستيم- کتاب دعوت و هدايت است و البته از احکام و شريعت هم غفلت نکرده است. هدف و غايتي که قرآن، در اطراف آن مي‏گردد و به آن توجه دارد، مسئله‏اي بسيار بديهي و روشن است؛ چرا که موضوع اصلي و فطري بشر است و من با درک و آموخته‏هاي اندکي که دارم، معتقدم، قرآن کتاب هدايت و دعوت است پيش از آن‏که کتاب احکام و شريعت باشد؛ چون هدايت، اساس ايمان است و تنها وسليه و ابزار رشد و گسترش اين ايمان، دعوت است»2.

هم‏چنين آيات و احادیث متعددي نيز اين مطلب را ثابت مي‏نمايد که به‏ ذکر پاره‏اي از آن‏ها بسنده مي‏کنيم:

1. «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ»؛ شما (اي پيروان محمد، صلي‏الله‏عليه‏وسلم، ) بهترين امتي هستيد که به سود انسان‏ها آفريده شده‏ايد (مادامي‏که) امر به معروف و نهي از منکر مي‏کنيد و به خدا ايمان داريد. (ال‏عمران: ١١٠)

2. «وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»؛ بايد در ميان شما گروهي باشد که دعوت به نيکي کنند و امر به معروف و نهي از منکر نمايند و آنان خود رستگارند. (ال‏عمران: ١٠٤)

3. قال رسول الله، صلي‏الله‏عليه‏وسلم، «کل کلام ابن آدم عليه لا له إلا أمر بمعروف أو نهي عن المنکر أو ذکرالله»؛ تمام آن‏چه که انسان مي‏گويد بر اوست جز آن‏چه امر به معروف و نهي از منکر مي‏کند و نيز ذکر خدا که به نفع اوست.[ترمذی\2412]

4. در روايت ديگري است که: مردي خدمت حضرت رسول اکرم، صلي‏الله‏عليه‏وسلم، رسيد و عرض کرد: «بهترين اعمال را به من خبر بده که آن را انجام دهم»، پيامبر، صلي‏الله‏عليه‏وسلم، فرمود: «ايمان به خدا». مرد گفت: «بعد ازآن». فرمود: «صلة رحم»: عرض کرد «و بعد از آن»: فرمود: «امر به معروف و نهي از منکر». [سنن ترمذي، باب الزهد/3236]

از مجموع آيات و احاديث فوق و بسياري از آيات و  احاديث ديگر، جايگاه و ارزش دعوت اسلامي آشکار شده و واضح مي‏شود که دعوت، تکليفي شرعي و ماية بقا و رشد دين مبين اسلام مي‏باشد و ضروری است که در هر عصر و زمان و با ابزار و وسايل مناسب جريان و ادامه داشته باشد.

تسلط و سيطرة غرب بر رسانه‏هاي ارتباطي

همان‏گونه که اشاره شد، رسانه‏ها و ابزار ارتباطي از جايگاه ويژه و اهميت خاصي در زندگي امروزي بشر برخوردار گشته‏اند و جامعة انسانيت براي رساندن ايده‏ها و پيام‏هاي خود به جهانيان، ناگزير به استفاده و بکار‏گيري آن شده‏اند. هر قشر و جامعه‏اي که بيشتر با وسايل ارتباطي و رسانه‏هاي گروهي، آشنايي و رابطه داشته باشد، در جهان بيشتر از ديگران مورد توجه بوده و در اراية افکار و اعتقادات خود به ديگران، موفق‏تر خواهد بود. اما در اين ميان، غربي‏ها و در راس آنان، يهوديت، حدود يک قرن است که بر رسانه و ابزار ارتباطي سيطره و تسلط حاصل کرده‏اند. آن‏ها با درک اين مطلب که: قدرت يک ملت وابسته و منوط به ميزان در اختيار‏داشتن وسايل ارتباطي است، بسياري  از رسانه‏ها را در دست  گرفته‏اند و از اين‏روي توانسته‏اند به بسياري از برنامه‏ها و خواسته‏هاي‏شان برسند.

در سال 1776م. يکي از يهوديان به نام "آدم وايزهاپ" استاد علم لاهوت و حقوق بين‏الملل دانشگاه نکولدشتان آلمان، انجمني به نام «انجمن نورانيان» تاسيس کرد که در اصل چهارم آن چنين آمده بود: «نورانيان بايد مطبوعات و تمام رسانه‏هاي ديگر را در سيطرة خود داشته باشند.»3 يکي ديگر از يهوديان به نام "راشورون" که خاخام يهودي‏ها بود در سال 1897م. در شهر بازل سوييس قبل از تشکيل اولين کنگرة صهيونيسم در سخنراني خود چنين گفت: «اگر طلا نخستين ابزار ما در سيطره وحکومت بر جهان است، بي‏ترديد مطبوعات و روزنامه‏نگاري دومين ابزار کار ما خواهد بود.»4

متأسفانه، غربي‏ها و صهيونيسم جهاني با توجه به اين اهتمام وتوجه خاص، توانسند به طور کلي بر رسانه‏های جهاني اعم از : مطبوعات، رسانه هاي ديداري، شنيداري ونوشتاري، غلبه پيداکنند و به طور کلي آن‏ها رادر دست بگيرند؛ به گونه‏اي که درحال حاضر بيش از 90 درصد دستگاه‏هاي تبليغاتي جهان اعم از :راديوها، تلويزيون‏ها،روزنامه‏ها،مجلات،خبرگزاريها وديگر وسايل‏ارتباط‏جمعي دراختيار ويا‏لاأقل درجهت اهداف صهيونيسم جهاني قرار دارد.5

نمونه‏هايي از تسلط غربيان بر وسايل ارتباطي

همان گونه که اشاره شد، جهان غرب بويژه صهيونيسم و يهوديت برهمة اسباب و وسايل ارتباطي، تسلط و سيطره حاصل کرده اند واز همة کانال‏هاي ارتباطي جهت رسيدن به اهداف شان استفادة کامل را مي کنند.

ذيلا به برخي از رسانه هاي گروهي و فردي که در اختيار و زير سلطه غربي‏ها هست اشاره مي کنيم:


شبکه هاي اطلاع رساني:

غربي‏ها بر بسياري از شبکه‏هاي اطلاع رساني جهان تسلط حاصل کرده‏اند از جمله:

1-اينترنت؛

2-اورشليم وان؛

3-فلسطين نت؛

4-مصر نت؛

5-ساير شبکه ها.6


خبرگزاري ها

غربي‏ها بسياري از خبرگزاري‏هاي مشهور وجهاني را نيز در دست گرفته اند که پاره‏اي از آن‏ها عبارت اند از:

1-خبرگزاري «رويترز»؛

2-خبرگزاري «آسوشيتدپرس»؛

3-خبرگزاري «يونايتد پرس»؛

4-خبرگزاري «فرانس پرس».7

مطبوعات


اهميت مطبوعات و رسايي پيام آن‏ها بر هيچ کس پوشيده نيست؛ به همين لحاظ صهيونيسم جهاني از زمان‏هاي گذشته براي به زير سلطه کشيدن مطبوعات، توطئه هاي عميق و حساب شده اي را طراحي کرده اند که در نتيجه، توانسته‏اند بخش عمده‏اي از مطبوعات مشهور جهان را زير سلطة خود قرار دهند که برخي از آن‏ها عبارت اند از:

1-روزنامة «دي ولت»؛

2-روزنامة «جروزالم پست»؛

3-روزنامة «يديعوت آحارنوت»؛

4-روزنامة «معايو»؛

5-روزنامة «هاآرتش»؛

6-روزنامة «هلينون».

اين روزنامه ها مخصوص صهيونيست‏ها بوده ودر اسرائيل پخش مي‏شوند.


اما مطبوعات جهاني که در اختيار صهيونيسم اند بعضی از آن‏ها عبارت اند‏ از:

1-روزنامة «نيويورک تايمز»؛

2-روزنامة«واشنگتن پست»؛


3-مجلة هفتگي «تايم»؛

4-مجلة «نيوزويک»؛

5-مجلة «وال استريت ژورنال».


وبسياري از روزنامه‏ها ومجلات ديگر که در کشورهاي اروپايي، بويژه انگليس وآلمان پخش مي شوند وگسترة توزيع جهاني دارند.9


شبکه هاي تلويزيوني وراديويي

هم چنين، صهيونيست‏ها بر بسياري از شبکه‏هاي تلويزيوني وکانال‏هاي راديويي تسلط حاصل کرده‏اند که مهم ترين آن‏ها از قرار ذيل مي باشند:

1-شبکة a.b.c.؛

2- شبکةc.b.s؛


-شبکةn.b.c؛

4-برنامة راديويي صداي اسراییل.

علاوه از آن‏چه گذشت، غربي‏ها وصهيونيست‏ها، بربسياري از ابزارهای ديگر هم‏چون:ابزارهنری از قبیل: موسيقي، تئاتر، سينما، ابزارهاي سياسي همانند: سازمان‏ملل، مجمع‏عمومي، شوراي‏امنيت، يونسکو، بانک بين المللي‏ترميم و توسعه،سازمان‏خواروباروکشاورزي‏ملل‏متحده،(فائو)،سازمان‏جهاني‏بهداشت،صندوق‏بين‏المللي‏پول،مرکز‏اطلاعات سازمان‏ ملل متحد، بخش امور داخلي سازمان ملل متحد، سازمان فراماسوني و...، تسلط حاصل کرده اند و از اين طريق توانسته اند جهان و جهانيان را مقهور استعمارات فکري، عقيدتي وتعليمي خود بکنند.10َ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
موحد چو در پای ریزی زرش چو شمشیر هندی نهی به سرش امید و هراسش نباشد زکس برین است بنیاد توحید و بس؛ وبلاگ ندای توحید در نظر دارد توحید خدای کریم رابا همه ابعاد آن به همگان معرفی نماید وبادلایل عقلی ونقلی قرآن و حدیث شبهات وبدعات را تاحدامکان رد نموده وفقط توحیدخالص را ثابت نماید و هدف آن فقط تبلیغ کلمه توحید می باشد؛ امیدمان فقط رضای خدا وقبولیت بارگاه احدی است. همچنین شما خوانندگان گرامی می توانید سوالاتتان را پیرامون توحید ومسایل اعتقادی با شورای نویسندگان این وبلاگ درمیان گذاشته ومنتظر جواب های آنها باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    میزان رضایتمندی شماکاربران محترم ازسایت ندای توحید.؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 238
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 220
  • بازدید ماه : 1,210
  • بازدید سال : 22,118
  • بازدید کلی : 185,787
  • حديث هفته

    «کفی بالمرء کذبا ان یحدث بکل ما سمع»  

    ترجمه:رسول اکرم صلی الله  علیه وسلم می فرمایند: برای دروغگو شمردن شخص همین اندازه کافی، که هر چیز را که میشنود را بازگو کند.