loading...
نداي توحيد
Se7en بازدید : 258 نظرات (0)

 

حضرت عمار

رسول اكرم(ص) فرمودند: اي آتش! براي عمار سرد باش همچنانكه براي حضرت ابراهيم(ع) بودي

نام، نسب و كنيه:

نام ايشان عمار، نام پدرش ياسر فرزند عامر و مادرش سميه دختر خياط نام داشت

كنيه ايشان: ابواليقظان و ملقب به طيب المطيب بودند.

اسلام آوردن عمار:

ايشان داستان اسلام آوردن خود را حكايت مي‌كنند: من صهيب بن سنان را بر در خانه‌ي ارقم ديدم از وي پرسيدم: اينجا چه مي‌كني؟ گفت: تو چه مي‌خواهي؟

گفتم: مي‌خواهم نزد محمد بروم و سخنانش را بشنوم، صهيب گفت: من هم همين‌ قصد را دارم.

آنگاه هردو به حضور آن حضرت(ص)رسيديم و پيامبر(ص)اسلام را بر ما عرضه داشت و ما ايمان آورديم، وي پس از سي و چند نفر ايمان آورد.

 اذيت و شكنجه:

از محمد بن كعب قرظي(رض) نقل شده كه گفت: حضرت عمار فرزند ياسر(رض) را در حالي ديدم كه شلواري به پا داشت و پشتش برهنه بود و بر روي آن آثار زخم‌هاي فراوان بود. پرسيدم: اين‌ها چيست؟ گفت: اثر شكنجه‌هايي است كه دو مكه و روي ريگ‌هاي گرم آن مرا مي‌دادند.

شجاعت عمار(رض)

حضرت عبدالله بن عمر(رض)مي‌گويد: من وي را روز (يهامه) بر صخره‌اي ديدم كه بر بالاي آن رفته و فرياد مي‌كشيد: «اي گروه مسلمين! آيا از جنت فرار مي‌كنيد!؟ من عمار فرزند ياسر هستم. آيا از جنت فرار مي‌كنيد!؟ من عمار فرزند ياسر هستم به طرف من بياييد و من گوشش را ديدم كه قطع شده و مي‌جنبيد و او به شدت مي‌جنگيد»

2ـ اخلاق عمار(رض)

ايشان از همه بيشتر سكوت مي‌كرد و كم‌تر سخن مي‌گفت و همواره مي‌گفت: «از فتنه‌ها به خدا پناه مي‌برم»

شهادت عمار(رض)

حضرت عمارC وقتي مريض شد، گفت: من در مريضي نمي‌ميرم، دوستم رسول الله> به من فرموده است: «من ميان دو گروه مومن به قتل مي‌رسم».

همانگونه شد وي در جنگ صفين در حالي كه مشير را نوشيده بود به ميدان جنگ رفت و جنگيد تا شهيد شد و در آن هنگام نود و سه يا نود و چهار سال سن داشت شهادت ايشان در سال سي و هفتم هجرت در ماه صفره اتفاق افتاد.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
موحد چو در پای ریزی زرش چو شمشیر هندی نهی به سرش امید و هراسش نباشد زکس برین است بنیاد توحید و بس؛ وبلاگ ندای توحید در نظر دارد توحید خدای کریم رابا همه ابعاد آن به همگان معرفی نماید وبادلایل عقلی ونقلی قرآن و حدیث شبهات وبدعات را تاحدامکان رد نموده وفقط توحیدخالص را ثابت نماید و هدف آن فقط تبلیغ کلمه توحید می باشد؛ امیدمان فقط رضای خدا وقبولیت بارگاه احدی است. همچنین شما خوانندگان گرامی می توانید سوالاتتان را پیرامون توحید ومسایل اعتقادی با شورای نویسندگان این وبلاگ درمیان گذاشته ومنتظر جواب های آنها باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    میزان رضایتمندی شماکاربران محترم ازسایت ندای توحید.؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 238
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 190
  • بازدید ماه : 1,180
  • بازدید سال : 22,088
  • بازدید کلی : 185,757
  • حديث هفته

    «کفی بالمرء کذبا ان یحدث بکل ما سمع»  

    ترجمه:رسول اکرم صلی الله  علیه وسلم می فرمایند: برای دروغگو شمردن شخص همین اندازه کافی، که هر چیز را که میشنود را بازگو کند.